Prajitura cu crema de dovleac, crema si jeleu

10632884_607900142648017_5028763321854534347_nReteta este usoara doar ca se face de pe o zi pe alta, trebuie lasata la rece inainte de a se consuma

Ingrediente
BLAT

UMPLUTURA DE DOVLEAC

  • 500gr dovleac ras
  •  Eritrit dupa gust
  • scortisoara
  • nucsoara proaspat rasa

CREMA

  • 500ml lapte degresat
  • 1 pachet budinca de vanilie
  • goji

JELEUL

  • 200gr dovleac ras
  •  Eritrit dupa gust
  • 1 baton scortisoara
  • 200ml apa
  • 1 pachet gelatina pudra
  1. Se incepe cu pregatirea dovleacului, se rade, cel pentru umplutura se amesteca cu indulcitor, scortisoara si se ,,caleste” fie pe aragaz fie la microunde cum am facut eu pt 3 min cat sa se inmoaie
  2. Pregatim si jeleul : cele 200gr dovleac ras si pun la fiert pt ~ 10 min cu indulcitor si un baton de scortisoara, se opreste focul
  3. Pentru blat se amesteca toate ingredientele mai putin albusurile care se spumeaza cu un praf de sare, se adauga amestecand incet, o parte din blat se toarna in tava ( 32 X 19 ) tapetata cu hartie de copt, se da la cuptorul preancalzit pt ~ 10 min cat sa faca o crusta, se scoate din cuptor, se imprastie dovleacul si se toarna si restul compozitiei de blat. Se lasa la cuptor pana se coace
  4. Cand s-a mai racorit se scoate din tava, se aseaza pe un gratar si se lasa sa se raceasca bine
    In tava in care s-a copt, tapetata cu folie alimentara se aseaza blatul si facem crema conf instructiunilor adaugand si goji la sfarsit. Eu am facut la microunde , cand este gata o turnam peste prajitura, dupa ce s-a racit o lasam la frigider cel putin o ora sa se intareasca bine
  5. Se cantareste jeleul sa stim cata gelatina avem nevoie, eu am avut 500gr deci este necesar un pachet de gelatiana.
  6. Am pus gelatina la hidratat pt 10min apoi am lichefiat-o si am adaugat in ea cate un pic din zeama de la dovleac pana a ajuns la aceasi temperatura, am amestecat cu totul
  7. . Compozitia am lasat-o in frigider cat sa fie un pic consistenta ( sa n-o uitati ! ) si apoi am turnat deasupra prajiturii, lasand-o asa pana dimineata
    Asta-i tot, sa aveti …spor la treaba - dovleac
Leave a Reply

