Paine neframantata

10653795_578511815586850_7376350166473479159_nDe obicei fac painea la masina de paine dar am zis sa fac o schimbare, sa incerc si altfel de paine
Se face usor, nu necesita valeitati de mare gospodina doar rabdare trebuie pentru ca se face de pe o zi pe alta, necesita cel putin 17 ore sa fie lasata la rece
Am citit tot felul de variante si am ajuns la concluzia ca principiul e acelasi, trebuie sa te orientezi la fata locului, teoria e teorie,sa vedem practica !

 

Ingrediente :

  • 500gr faina integrala Grania
  • ~ 600ml apa calduta
  • 20gr drojdie proaspata
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 lingurita Eritritol de stevia http://www.adiograsime.ro/magazin/inlocuitor-de-zahar/inlocuitor-zahar-indulcitor-natural-sanatos-dia-wellness-inlocuitor-de-zahar-1-4-detalii.html
Se cantaresc ingredientele, faina se cerne, apa se incalzeste si se amesteca drojdia cu putina apa calduta si indulcitorul, se toarna peste faina , incet amestecand mereu, se adauga si apa. Daca nu ajunge mai incalziti putina apa trebuie sa iasa un aluat moale, curgator dat nu prea fluid. Nu se amesteca foarte mult doar cat sa se amestece ingredientele
Asigurati-va ca este un bol incapator pentru ca la frigider va creste. Se infoliaza bolul si se da la rece cel putin 17 ore
A doua zi dupa scurgerea timpului ( am lasat 20 ore ) am infainat un prosop , am turnat aluatul, presarand faina si deasupra am pliat aluatul o data pe jumatate si cealalta jumatate peste, am intors prosopul si am mai procedat inca odata la fel. In unele variante am vazut ca se pliaza de mai multe ori, dupa cum vrei..
Cu tot cu prosop am pus intr-un bol, am presarat din nou faina , am invelit cu restul de prosop si am lasat aluatul o ora in cuptorul cu microunde Oprit !
Painea se coace intr-o cratita, o oala de tuci daca aveti este ideal, eu am una dar este cam mare asa ca am ales o oala si trebuie sa aveti si un capac care sa reziste la cuptor. Asadar am pus la cuptor oala mea cu capac cu focul dat la maxim cu o jumatate de ora inainte sa pun si aluatul de paine in el.
Am scos prosopul cu aluat din bol, deasupra am pus o foaie de copt si am intors prosopul, foaia sa fie in mana mea, cu ajutorul foliei l-am asezat in oala l din cuptor, pus repede capacul, inchis usa iar focul la cuptor l-am dat la 200gr ( foc mare ) Nu uitati sa va folositi de manusi !
Am lasat 60 min, am luat capacul si am mai lasat 15 min
Coaja este crocanta, miezul pufos
Daca vreti sa si vizionati http://www.justlovecookin.com/2011/04/no-knead-bread-paine-neframantata.html
Sa aveti pofta !

 

Leave a Reply

