Rasucite cu mere

16640_559698644134834_864831937702562992_n

Reteta originala este  AICI de eu am dukanit-o si am folosit :

Aluat:

  • 300gr faina integrala
  • 1 ou
  • indulcitor dupa gust
  • aroma de unt, esenta de vanilie
  • 1 praf de sare
  • un pachetel drojdie uscata
  • ~ 100ml apa calduta cat sa iasa un aluat compact

o lingutita de ulei pentru uns aluatul

Umplutura

  • 3 mere de vara ( din cele mici )
  • indulcitor dupa gust
  • o lingurita scortisoara
  • goji

Pentru uns un galbenus+putina apa/lapte

  1. Mai intai se face aluatul, amestecam toate ingredientele sa iasa un aluat compact ca si cel de paine. Se lasa la crescut, isi va dubla volumulFacem si umplutura sa fie rece :
  2.  Se curata merele de seminte si casuta, se taie marunt ( nu se dau prin razatoare !), pe masura ce le taiem se pun intr-un castron cu apa rece.
  3. Merele scurse se pun intr-o craticioara cu indulcitor pe foc, se amesteca tot timpul ele or sa lase apa, se adauga goji si scortisoara, cand sant moi se da deoparte, se lasa sa se raceasca
  4. Aluatul se pune pe planseta, se intinde intr-o forma rotunda cat de cat, se unge cu putin ulei, am folosit o pensula, se taie in raze ( cum se vede in poza) , se pliaza catre mijloc cele opuse pana rezulta o minge. Am mai lasat 15 min la dospit acoperita cu un prosop de bucatarie . Pe planseta pudrata cu putina faina se intinde foaie dreptunghiulara din aluat, se presara umputura de mere si pliem aluatul in trei ( vedeti poza )
  5. Cu un cutit ascutit se taie bucati din ruloul facut cam de 2cm, se rasucesc, se pun in tava captusita cu hartie de copt si se pensuleaza cu galbenusul amestecat cu putina apa
  6. Am dat drumul la cuptor si dupa 15min am pus si tava la foc moderat ~ 25 min ( depinde de la cuptor la cuptor )

Va las pe voi sa le incercati , sa le apreciati si sa-mi spuneti cum sant si…pofta buna

Leave a Reply

