Tort Albert 2015

10374497_645059952265369_7208448181130955621_n

Este tortul facut nepotelului meu pentru After school la care din pacate nu am sectiune

Tortul contine :

  • 2 blaturi de ciocolata
  • un blat pandispan cu vanilie
  • crema ganache de ciocolata
  • glazura lucioasa ca oglinda
  •  insiropat cu sirop de visine 
  • fulgi de migdale pentu ornat
  • poza comandata la Decoratiuni dulci

tava in care am facut cu dimensiuni 27 X 17,5 X 6

Ingrediente
Pentru un BLATUL DE CIOCOLATA

  • 80g cacao
  • 400gr zahar
  • 250gr  faina
  • 1 si 1/2 lingurita bicarbonat stins cu otet/suc de lamaie
  • 1 si 1/2 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • 120ml ulei
  • 250ml lapte
  • 2 oua
  • 250ml apa oparita

Pentru BLATUL DE VANILIE

  • 5 oua
  • 5 linguri dee zahar
  • 5 linguri de ulei
  • 5 linguri de apa
  • un praf de copt
  • esenta de vanilie
  • 5 linguri faina

Pentru GANACHE DE CIOCOLATA

  • 600gr ciocolata cu lapte
  • 300ml smantana lichida

Pentru GLAZURA LUCIOASA OGLINDA

  • 450gr zahar
  • 150gr cacao
  • 350ml apa
  • 300ml smantana dulce pentru frisca
  • 15gr gelatina pudra

Se incepe cu BLATURILE :Pentru blatul de ciocolata se amesteca si se cern toate ingredientele solide intr-un bol( cacao, zahar, faina, praful de copt si bicarbonatul)In alt bol amestecam oualele, laptele, uleiul se amesteca bine cu un tel, se toarna peste ingredientele uscate, se amesteca apoi se toarna apa fierbinte, la fel se amesteca incet cu un tel. Se pot coace 2 blaturi sau unul pe care in final il taiem pe orizontala.

Am ales a 2-a varianta Blatul de vanilie este de fapt o reteta de pandispan : Oulalele se mixeaza foarte bine cu zaharul ( ~ 10 min ) se adauga apoi uleiul amestecat cu apa incet ca la maioneza, in final faina cenuta cu praful de copt, sa nu uitam de esentaSi acesta a iesit gros asa ca l-am taiat in doua pe orizontala

Blaturile trebuie sa fie foarte bine racite si apoi taiate, cel mai bine a 2-a zi

Am pregatit si CREMA GANACHE : Intr-o craticioara se rupe ciocolata, se adauga smantana pentru frisca si se da la foc mic, nu trebuie sa fiarba doar sa se topeasca ciocolata. Se da la rece cateva ore, cel mai bine de seara pana dimineataA 2-a zi crema care s-a intarit intre timp am mixat-o , in tava in care am copt tapetata cu folie alimentara am inceput sa asez cate un blat insiropat, un strat de crema…ultimul fiind un blat Din crema am oprit putina si pentru decorat pe marginile pozei Am intercalat blaturile de ciocolata cu cele de vanilie

Se da la rece cateva ore apoi se face GLAZURA OGLINDA : Aceasta iese destul de multa, am glazurat 2 torturi si mi-a mai ramas un borcan de 800gr. am facut intentionat asa multa pentru ca cea care mi-a ramas sta foarte bine la frigider si o folosesc la alte prajituriGelatina se pune la hidratatZaharul se amesteca cu cacao, intr-o craticioara incapatoare , se adauga apa si smantana lichida se pune pe foc si se fierbe 10min din momentul in care a inceput sa fiarba. Trebuie sa se ingroasa intre timp, se ia de pe foc se lasa la racit si cand se mai raceste se adauga gelatina hidratata : se ia din cratita de glazura, se adauga cate putina peste gelatina apoi se amesteca ambele. Se lasa sa se raceasca pana la ~ 40gr ( se face testul cat suporta degetul daca nu aveti termometru )

Blaturile cu crema se scot din tava , se pun pe un carton de aceasi marime ( pentru o manevrare mai usoara )apoi pe un gratar iar acesta deasupra unei tavi si se incepem sa turnam glazura pe toate partile, turnand chiar de mai multe ori. Glazura din tava nu o aruncati se recupereaza !Se ridica usor tortul de pe gratar, se indeparteaza cartonul si se aseaza pe platoul final , se da la rece ~ 15 min dupa care se poate lipi poza si decora dupa bunul plac

Urmeaza sa-l daruim celor dragi, sa-l servim cu placere fiind facut in casa, din ingrediente cunoscute !

L-am si cantarit avea 4Kg indeajuns pt 25 de copii

spor la treaba

Leave a Reply

