Cozonac trandafir

10590651_568380509933314_559735834293574621_n

Aluat

  • 270ml apa ( sau lapte degresat )
  • 2 lingurite faina de konjac
  • 6 linguri tarate de ovaz
  • 3 linguri tarate de grau
  • 3 linguri tarate de psyllium
  • 1 lingura amidon – tolerat
  • 1 lingura faina de soia – tolerat
  • 3 linguri gluten
  • 1 ou
  • Xilitol sau alt indulcitor dupa gust
  • 1 pachet drojdie uscata
  • aroma de unt, esenta de vanilie
  • goji

Crema de umplut

  • goji
  • apa
  • 2 lingurite cacao
  • indulcitor dupa gust

Initial am vrut sa fac paine, dar m-am razgandit si am facut cozonac

  1. In apa rece am pus intai faina konjac de la  am lasat 5 min apoi am adaugat celelalte ingrediente mai putin glutenul si am lasat 1/2 ora. Intre timp taratele s-au hidratat, compozitia s-a mai intarit si am transferat in cuva masinii de paine.
  2. L-am dat drumul pe programul de framantare si dospire, aluatul nu se adunase asa ca am adaugat si glutenul
  3. Acum se face si umplutura : goji puse intr-un bol, acoperite cu apa si puse 1 min la microunde, adaugata cacao, indulcitor si pus putin mixerul vertical cat sa se faca o pasta
  4. Am lasat sa-si faca treaba si dupa o ora jumatate am scos aluatul pe o folie de silicon si l-am intins cu o folie transparenta deasupra sa nu se prinda de sucitor ( se vede si in poza )
  5. Am intins o foaie subtire, unsa cu umplutura, rasucita apoi ca o rulada . Am impartit rulada in parti egale facand semne cu coada unei linguri si cu ajutorul unei ate de bucatarie am sectionat bucatile apoi le-am pus intr-o forma , am acoperit-o cu o folie si am lasat la dospit inca 30min
  6. Am uns deasupra cozonacul cu un galbenus + putin lapte si am dat la cuptor pentru 30min la foc mare 5 min si foc potrivit pana s-a copt
    Nu este greu de facut, se poate face si daca nu aveti masina de paine dar sa aveti rabdare sa o lasati sa se dospeasca deajuns
    Va doresc pofta buna
Leave a Reply

