Dulceata de gutui cu Eritrol

1477762_604329616338403_4123094107674014360_n

Ingrediente:

  • 1Kg gutui taiate
  • 500 gr eritritol  sau alt indulcitor dupa gust
  • 250ml apa
  • 1 lingurita sare de lamaie/suc de lamaie
  • coaja de lamaie ( numai partea galbena )
  • 2 bete de scortisoara
  • 1 baton de vanilie sectionat orizontal
  • anason
  1. Gutuile se spala, se freaca bine cu o perie de bucatarie apoi se taie in bucatele mai mici decat la compot. Se poate da si prin razatoare dar mai mult imi plac taiate. Pe masura ce le taiem se tin intr-un vas cu apa rece si o lingurita de sare de lamaie/suc de lamaie
  2. In vasul in care facem dulceata se pune Eritrit-ul, 250ml apa si se lasa sa fiarba 5min, se adauga fructele si condimentele : coaja de lamaie, scortisoara, batonul de vanilie si anasonul ( sau ce condimente va plac )
  3. Lasam sa fiarba pana incepe sa-si schimbe culoarea in roscat, semn ca este gata
  4. Nu amestecati prea des pentru a nu zdrobi fructele, incercati sa miscati vasul ca la sarmale : tinand de manaere cu o miscare stanga-dreapta pe loc si nu uitati sa va puneti manusile de bucatarie !
  5. Cand am considerat ca este gata ( nu este ca la cea adevarata sa incercam daca s-a legat ) am oprit focul, am mai lasat-o 15-20min sa se racoreasca, am scos betele de scortisoara, cojile de lamaie, anasonul sipunem dulceata in borcanele pregatite, infiletate bine , le tinem 5 min cu fundul in sus, le depozitam si servim cand avem pofta !
    Va doresc spor la treaba, inca se mai gasesc gutui !

pizap.com14457180894801

One thought on “Dulceata de gutui cu Eritrol

  1. Buna ! Imi spui te rog cum se comporta compotul sau gemul cu eritritol? Tin peste iarna? Am citit ca e stabil termic pana la 160 gr.Ce se intampla daca se depaseste temperatura?
    PS De care folosesti : Eritrit simplu sau Eritrit DST ?
    Multumesc anticipat.

    Like

Leave a Reply

