Gem de gogonele dukanesc

10410839_559368217501210_9127596841975544746_n

Ingrediente:

  • -1 Kg gogonele( am avut lunguiete-prunisoare si cateva au fost si parguite)
  • Xilitol  sau alt indulcitor dupa gust
  • -3-4 batoane de scortisoara ( pudra schimba culoarea si gemul devine maroniu)
  • -1/2 lamaie
  • esenta de alune ( ar fi fost buna de nuci, dar puteti sa puneti orice fel de esenta )
  • -2 pliculete de gelatina pudra sau 1 plic gelfix
  1. Dupa ce le-am spalat, am oparit gogonelele crestate la varf, apoi repede le-am pus in apa rece si am inceput sa le iau pielita. Este mai anevoios, coaja se ia mai greu dar cu ajutorul unui cutit economic merge…
  2. Le-am taiat in felii, apoi pe foc in cratita cu : indulcitorul, batoanele de scortisoara si coaja de la lamaie si le-am tinut pe foc( cu capac si amestecat mai des ) aprox o ora.
  3. Spre sfarsit am adaugat si jumatatea de lamaie taiata felii, am gustat,( daca mai e cazul se mai adauga indulcitor) si am pus si esenta de alune
  4. Geletina am hidratat-o, lichefiat-o si am adaugat-o si pe ea
  5. Asa fierbinte se pune in borcane,se lasa cu capacul in jos 5-10 min apoi se depoziteaza
    Inca se mai gasesc pe piata, e pacat sa nu incercati !

spor la treaba

Leave a Reply

