Mucenici moldovenesti

1

Dupa cum este obiceiul maine se mananca si se impart mucenici. Deocamdata am facut moldovenesti,   din aluat de cozonac :.
  • 100gr unt topit2
  • 4 galbenusuri
  • 100gr zahar
  • 200ml lapte caldut
  • esente de vanilie si rom
  • razatura de lamaie si portocala
  • 550gr faina de cozonac
  • 30 gr drojdie

Pentru uns  inainte  de coacere 1 galbenus + putin lapte/apa

Pentru uns dupa copt miere + nuca prajita si maruntita

  1. Mai intai am cantarit faina, laptele ,  zaharul  si drojdia
  2. Laptele l-am incalzit ( cat sa suporte degetul ) si l-am pus peste drdjie si zahar, se face o pasta mai lichida apoi se adauga cate putina faina-  aceasta fiind maiaua
  3. Am acoperit-o si am lasat-o sa se umfle ocupandu-ma de celelalte ingredientedsc07782
  4. In cuva masinii de paine am pus ingredientele in oridinea scrisa mai sus , faina cernuta de 2 ori si ultima fiind maiaua
  5. Am dat drumul masinii de paine pe programul framantare – dospire pentru 1h 30minpizap-com14258461074211
  6. Cand aluatul a fost gata am modelat mucenicii si inainte de a-i da la cuptor i-am uns cu galbenus + putin lapte
  7. Dupa s-au copt inca fierbinti fiind se ung cu miere si se presara nuca

Spor la treaba si, pofta-buna

Leave a Reply

