Maia naturala ( Starter )

DSC07897

Am tot citit, mai intai din curiozitate apoi cu interes despre diferenta dintre drojdia proaspata/uscata pe care o folosim de obicei si maiaua naturala

La inceput mi-am zis de ce sa ma complic, mai ales ca in unele retete se specifica ca nu totdeuna ajungi la rezultat, trebuie sa o iei de la capat… apoi am decis fie ce-o fi incerc !

Sant  multe retete, fiecare cu cantitati diferite dar toate duceau la acelasi final

Eu am folosit pentru maiaua naturala:

  • 100gr faina integrala ( Grania )
  • ~ 120 ml apa calduta ( cantitatea depinde de faina , poate fi mai uscata/umeda)

Prima zi –  Le-am amestecat intr-un bol ( aluatul sa fie ca o smantana mai grosa ) apoi l-am pus intr-un borcan la care nu trebuie pus capacul, asa ca l-am acoperit un capac dintr-o punga de plastic

Borcanul l-am asezat pe un dulap in bucatarieDSC07832DSC07833

Ziua a 2 -a  Aluatul a inceput sa fermenteze, si-a schimbat culoarea, il lasam in pace

Ziua a 3-a Se arunca jumatate din aluat si se adauga 100gr faina + 60ml apa

Ziua a 4-a si ultima . Aruncati jumatate din cantitatea din borcan si adaugati 100gr faina  + 60ml apa

Ziua a 5-a Deja se vad bule , maiaua a inceput sa creasca , mai sa dea pe-afara,desigur ati reusit ! Puneti intr-un borcan/casoleta 100g din maiaua obtinuta si pastrati-l la frigider. Aceasta va fi maiaua mama ( Starterul ) Restul il folositi la prima paine

Starterul de la frigider trebuie hranit la o saptamana sau daca faceti paine mai des hraniti-l de fiecare data, puteti sa-i puneti si faina alba si din cand in cand de secara.  Daca nu il hraniti va muri si trebuie sa o luati de la capat

Sant brutari care folosesc de generatii aceasi maia

Nu este greu deloc, nici nu va ia mult timp doar  o faceti cu drag !

Urmeaza si prima paine cu maia naturala

Leave a Reply

