Prima mea paine cu maia

DSC07949
DSC07961DSC07963

Avantajul acesteia este ca drojdia este 100% naturala,contine doar apa, faina si sare, se elimina drojdia din comert care este tot o chimicala sa nu mai vorbim de gustul care este incomparabil.
Prin procesul de fermentare se elimina acidul fitic, digerarea se face mai usor plus ca painea are si indicele glicemic mai mic
Inconvenientul este ca painea cu maia se face pe parcursul zilei, dureaza ~ 6 ore, numai ca va puteti face si alte treburi timpul de asteptare dureaza. Eu mi-am pus ceasul sa sune si la ora respectiva  m-am ocupat de ea
Ingrediente preferment
Ingrediente paine
  • 500gr faina integrala
  • 300ml apa la temperatura camerei
  • o lingurita sare
putin ulei
faina pentru infainarea mesei de lucru
  1. Seara am amestecat maiaua cu apa si faina, am acoperit cu un prosop si am lasat pana a 2-a zi  – 11 ore ( ar trebui 6-12 ore in functie cat e de cald )
  2. A 2-a zi intr-un castron mai mare am amestecat 500gr faina + 300ml apa si am lasat 1 ora ( se numeste autoliza
  3. Aluatul din castron + prefermentul + o lingurita de sare le-am pus in masina de paine si am lasat-o 5min sa o amestece, am oprit pentru 20min, inca 5 min la framantat si 20min pauza ( Se poate face si manual sau cu mixerul )
  4. Acum urmeaza trei seturi de intinsuri si impaturiri ( stretch and fold ) la intervale de 30min ( se poate vedea in poze ) 
  5. Dupa ultima impaturire se lasa doar 5 min, ungi masa de lucru cu putin ulei si formezi  o sfera  tragand aluatul din margine catre centru vedeti aici mai bine cum se face https://www.youtube.com/watch?v=_IbCylsGNL0 se  lasa la crescut o oraSe da forma painii pe care vrei sa o faci ca aici https://www.youtube.com/watch?v=XCPJPsRAm5Y si ar trebui sa le pui in bannetoane eu nu am asa ca am pus direct in tava care urma sa marga la cuptor pe care am tapetat-o cu hartie de copt. aici se lasa 1-3 ore in functie la cat de cald este ( eu am lasat  2’30” ) Eu am pus-o in cuptorul cu microunde unde inainte am incalzit 2 min apa, l-a stins si am pus tava cu paine si o pun2 (2)

    ga pusa peste ea incat sa se produca efectul de sera. Gresit ! Pentru ca punga s-a lipit putin pe margine aluatul . Ori lasam fara, ori un castron mare deasupra ! Din aluat am luat putin cat sa-mi iasa si o pizzaIn sfarsit dam drumul la cuptor, punem o tava sa se incinga odata cu el, dupa 10 min am pus apa in tava ( avem nevoie de abur ) . Aluatul trebuie crestat, eu l-am crestat cu foarfeca de bucatarie, de obicei se foloseste o lama sau un cutit bine ascutit

    Focul sa fie mare la inceput cam 15min ( 230gr ) dupa care micsoram la 180gr , scoatem si tava din cuptor. In timpul coacerii cam de 2 ori se pensuleaza painea cu apa
    In apoximativ 45-50min painea este gata. O punem pe un gratar, o umezim cu apa si o invelim bine in prosoape de bucatarie
    Cand este rece se taie foarte frumos.
     Cu siguranta am sa repet experienta cu imbunatati3ri si fara emotii  recunosc ca le-am avut 
    Sa aveti curaj si spor la treaba !

 

One thought on “Prima mea paine cu maia

Leave a Reply

