Paine integrala cu maia si seminte de in

aaaa

Pentru ca ne-a placutpizap.com14274428225221 prima paine cu maia, reteta aici  si inspirata de aici ( un blog de unde avem ce invata )
am mai facut o paine
Ingrediente
PREFERMENT
  • 52 gr faina integrala
  • 70ml apa rece la temperaura camerei
  • 10gr maia, reteta aici
PENTRU SOAKER
  • 24gr seminte de in
  • 72ml apa rece la temperatura camerei
ALUAT FINAL
  • 300gr faina integrala
  • 130ml apa rece la temperatura camerei
  • o lingurita sare
    1. Am pregatit seara prefermentul amestecamd toate ingredientele pentru preferment iar separat pentru soaker
    2. A 2-a zi am amestecat prefermentul + soaker-ul + 300gr faina integrala + 130ml apa si am lasat 30min , se numeste autolyza
    3. In masina de paine am pus aluatul si sarea, l-am lasat 10min la framantat ( se vede in poza ca si-a schimbat textura ), l-am pus int-o cutie de plastic unsa cu putin ulei de cocos ( sau orice ulei vreti ) , i-am pus capacul si am lasat-o la temperatura camerei pentru 2 ore jumatate dar intre timp am facut si 2  si impachetari ( Stretch and fold ) ca aici
    4. Dupa trecerea timpului pe masa infainata se scoate aluatul, i se da o forma, am ales sa-l fac rotund ca aici , se acopera cu un prosop si se mai lasa 20min apoi am infainat o panza, am pus-o intrun castron si am asezat aluatul, l-am acoperit cu o punga de plastic stransa si l-am pus in frigider unde a stat 10 ore ( se tine intre 8 si 16 ore )
    5. A 2-a zi am scos castronul cu aluat din frigider, in cuptor am pus o placa de gresie si o tava goala la baza cuptorului si am dat la preancalzit cuptorul
    6. Dupa o ora am rasturnat aluatul intr-o forma de silicon, am crestat aluatul si  am pus apa in tava din cuptor, bineanteles si viitoarea painica, cuptorul la 230gr ( foc mare ) pentru 15min apoi se scoate tava iar cuptorul se da mai incet la 180grpizap.com14274415038621pizap.com14274426374011
      Asteptam sa se coaca painica, dupa ce se coace o pensulam cu apa ( sa se inmoaie coaja dar sa luam si surplusul de faina ) o invelim in prosoape curate
      Dupa ce s-a racit ( daca mai avem rabdare ! ) putem sa o feliem si sa o consumam cu placere
       Ceea ce va doresc si voua !
Leave a Reply

