Cozonac din rulouri

1

Aceasi  Reteta a Danielei doar ca am facut din cate 500gr de faina doua aluaturi pentru cozonac :
Ingrediente :

Aluatul alb
pizap.com14286057912231

  • 500gr faina de cozonac, am avut ungureasca
  • 4 galbenusuri
  • un praf de sare
  • 100gr zahar
  • 165 ml lapte
  • 80ml lapte batut
  • 100gr unt topit
  • razatura de lamaie si portocala
  • esente de vanilie si rom
  • 30gr drojdie proaspata
Aluatul cu cacao
  • aceleasi cantitati ca mai sus doar ca dupa ce am cantarit faina am luat 3 linguri din ea si am pus in loc 3 linguri de cacao

Umplutura

  • 8 albusuri
  • 200gr zahar
  • 1 kg nuca coapta si macinata
  • esente  de rom si ciocolata
  • 3 linguri cacao
  1.  La inceput se cantareste faina, laptele (se incalzeste putin)si zaharul, se face maiaua, se lasa sa se umfle
  2. Faina se cerne de 3-4 ori
  3. Galbenusurile le-am mixat cu zaharul, laptele, laptele batut untul topit dar rece si esentele, le-am pus in masina de paine apoi faina si ultima maiaua
  4. Aluatul il fac la masina de paine. Mai intai pe cel alb doar l-am framantat, l-am scos intr-un castron , acoperit cu un prosop apoi l-am facut si pe cel cu cacao l-am lasat si la dospit in masina. Intre timp am mai apasat pe cel alb ca dadea pe-afarapizap.com14286052078811
  5. Cat s-a framantat si dospit aluatul am ales ( inca odata ) nucile care erau deja coapte, le-am macinat. Albusurile le-am spumat tare, la sfarsit am adaugat  zaharul si am mai mixat putin
  6. Peste nucile macinate am pus esentele si cate un pic din albusurile spumate pana s-a facut o pasta
  7. Cand aluatul a crescut indeajuns ( cam o ora ) pe fiecare l-am impartit in doua, si am intins o bucata alba, am umplut cu nuca, am rulat, la fel si cu bucata neagrapizap.com14286054341591
  8. Le-am asezat una langa alta si cu o bucata de guta ( sau ata ) le-am taiat concomitent pe amandoua in mai multe bucati ( vedeti poza )
  9. In tava tapetata cu hartie de copt ( se scoate mult mai usor din tava cozonacul ) am pus un rulou alb, unul negru intercalate. Au esti doua randuri
  10. Am lasat inca o jumatate de ora la crescut , uns cu galbenus de ou si dat la cuptor cam la 180grpizap.com14286078411861
  11. Cand este gata ( verificati cu un bat de frigaruie ) scoateti cozonacul pe gratar, lasati sa se raceasca, eu il  impachetez in hartie alba si apoi intr-o punga il tin in frigider

pofta-buna

Leave a Reply

