Tort cu crema mentolata

aaaa

Menta este un inlocuitor ideal pentru zahar in bauturi racoritoare, ceaiuri si deserturi, scade apetitul alimentar chiar si cand este mirosita. Vara se gaseste pe piata, eu aleg frunzele, le spal sub jet de apa in strecuratoare, le scurg bine si le pun la congelator,  tijele nu le arunc, am facut ciocolata AICI , guguluf AICI aveti . Acum am folosit menta din congelator, am vazut proaspata si la supermarket

Blat

  • 4 oua2
  • 6 linguri tarate de ovaz
  • 2 linguri pudra  / fulgi drojdie inactiva
  • 1 lingurita faina de konjac
  •  steverit  sau orice indulcitor dupa gust
  • 1 lingurita cacao degresata – tolerat
  • 3-4 linguri iaurt degresat cat sa iasa o pasta
  • 2 lingurite praf de copt
  • esente  de vanilie, cozonac, unt, ciocolata si frisca

CREMA

  • 100gr budinca de vanilie  / sau un plic budinca din comert/ 2 linguri amidon )- tolerat
  • 500ml lapte degresat
  • o mana menta congelata
  • 2 plicuri gelatina pudra

JELEUL DE MENTA

  • o mana menta congelata
  • 400ml apa
  • steverit sau orice indulcitor dupa gust
  • 1 plic gelatina pudra
  1. Intai am facut crema sa aiba timp sa se raceasca si sa se intareasca putin : am pus menta in lapte si l-am dat in fiert, l-am acoperit sa se infuzeze menta apoi am pus blenderul vertical ( daca nu vreti frunze in crema puteti sa strecurati ) iar din laptele rezultat am facut budinca la microundepizap-com14296252031081
  2. Cand s-a racorit putin am inglobat gelatina ( asta pentru mai multa siguranta ), am acoperit cu o folie alimentara si am lasat la racit
  3. Pentru blat se amesteca toate ingredientele mai putin albusurile care se spumeaza bine si se adauga la sfarsit. Compozitia se toarna intr-o forma care se da la cuptorul preincins la 160gr, dupa ce se coace se lasa putin sa se racoreasca, se rastoarna si dupa ce s-a racit se taie blatul in 2 pe orizontalapizap-com14296258953291
  4. Cat a stat blatul la cuptor am facut si jeleul de menta, punand menta in apa fiarta cu indulcitor, acoperita si lasata ~ 10min sa infuzeze apoi strecurat ceaiul si am adaugat gelatina hidratatapizap-com14296261459961
  5. In forma in care am copt tapetata cu folie alimentara am pus un blat, crema ( care intre timp incepuse sa se solidifice ), al 2-lea blat , am dat la frigider pana cand jeleul de menta a inceput sa se solidifice putin si ulterior l-am turnat deasupra si pe acesta
  6. Tortul l-am lasat la frigider de seara pana dimineata

Va doresc spor la treaba si…pofta-buna

Leave a Reply

