Tort Maresal cu joffre

11052526_694719587299405_7670897691320734583_nAm fost placut impresionata de retetele vechi de cofetarie iar Reteta Tort Maresal Joffre  a trebuit sa o fac pentru cineva drag

Ingrediente pentru un tort de 2kgpizap.com14464601824201

GANACHE DE CIOCOLATA

  • 800gr ciocolata 40%
  • 800gr smantana pentru frisca ( Pilos )
  • 200gr unt 80% ( Covalact )

LIMBI DE PISICA

  • 150gr smantana pentru frisca
  • 150 zahar pudra
  • 150gr faina cernuta
  • 75gr albus de ou
  • sare, vanilie

GLAZURA LUCIOASA  ca  OGLINDA  – reteta 

  • 200gr zahar
  • 75gr cacao
  • 175ml apa
  • 150gr smantana pentru frisca
  • 7 gr gelatina pudra
  1. Am inceput cu pregatirea ganache-lui : se pune smantana la incalzit ( sa nu fiarba ! ), se opreste focul, se adauga ciocolata rupta si 5 min nu se amesteca in ea. Dupa trecerea timpului se amesteca energic cu un tel pana la topirea in totalitate a ciocolatei, adaugam si untul taiat bucatele. Se lasa sa se raceasca si se lasa in frigider de pe o zi pe alta.Eu am lasat-o 8 ore si cand am inceput sa o mixez….s-a taiat ! Am intrebat si mi s-a spus sa o pun la baine-marie si din nou la racit ceea ce am si facut. A 2-a zi am mixat-o fara problemepizap-com14335339298171
  2. Tot cu o zi in urma am facut  3 blaturi si banutii pastilele din compozitia pentru Limbile de pisica. Pentru aluat am urmat instuctiunile din reteta : Se amesteca smantana cu 3/4 din zahar, am adaugat faina cernuta. Albusurile batute spuma cu un praf de sare, se adauga restul de zahar , se amesteca ambele compozitii
  3. Pe o farfurie intinsa am pus un carton cat blatul ( sa fie mai usor de manuit ) , un blat deasupra si am inceput sa ridic turnulete cu un posh , deasupra am pus la fiecare cate o pastiluta , crema am intins-o intre ele iar deasupra alt blat sa fie intre turnulete, din nou crema si alte turnulete peste celelalte , al 3-lea blat si ultima crema
  4. Din cauza caldurii ( la un moment dat aveam 30gr in bucatarie ) a trebuit sa ma opresc de multe ori, sa dau la frigider si sa o iau de la capatpizap-com14335341721191
  5. Cand l-am terminat de construit l-am lasat ~ 45 min la frigider, intre timp am facut glazura
  6. L-am modelat putin, se mai intarise , l-am luat de pe farfurie cu carton cu tot, l-am asezat pe un gratar, acesta deasupra unei tavi, l-am glazurat de mai multe ori si l-am asezat pe platoul final . Glazura ramasa ( cam 300gr am pus-o intr-un borcan si la frigider tine cateva 1-2 saptamani pana o folosesc la alta prajitura )

Va inchipuiti ca a fost apreciat, daca il faceti sa aveti spor la treaba

Leave a Reply

