Tort Ralu 2015

2

Blatpizap.com14377692348231
  • 4 oua
  • 125 gr zahar
  • 40ml apa
  • 170 gr faina
  • 15 ml ulei
  • un praf de sare
  • esenta  de valnilie
Crema ganache de ciocolata
  • 200 gr ciocolata 78 % 
  • 400 gr frisca Pilos
  • 20 gr unt 82 %
  • esenta  de menta 

De insiropat

Glazura de ciocolata
  • 200 gr ciocolata 40 %
  • 200 ml frisca  Pilos
  • 8 gr gelatina pudra
  1. Incepem sa pregatim  crema pentru ca va trebui sa stea la rece : frisca se pune la foc mic, rupem ciocolata si cand frisca incepe sa faca bule pe margine ( NU trebuie sa fiarba ! ) se adauga ciocolata, se amesteca usor cu o spatula sa fie acoperita cu frica, se lasa 5 min apoi se amesteca foarte bine ,adaugam untul, ne asiguram ca este topita in totalitate, am pus-o pe baie de apa rece si pentru ca ma grabeam am  lasat-o o ora in congelator. In mod normal se lasa cel putin 6 ore la frigiderPentru blat am folosit o forma de 21 cm diametru
  2. Albusurile + praful de sare + apa se mixeaza, cand sant bine batute se adauga jumatate din cantitatea de zahar si se mixeaza pana ce acesta se topeste
  3. Galbenusurile se mixeaza cu restul de zahar pana se albesc se adauga uleiul incet ca la maioneza, apoi compozitia se inglobeaza in albusuri amestecand incet cu telul manual/spatula, la sfarsit se adauga faina treptat apoi esenta de vanilie
  4. Se da la copt la 180 gr ( foc potrivit ) . Dupa ce se coace se lasa pe un gratar sa se raceasca, se taie orizontal , am obtinut 4 blaturi
  5. Primul blat  se insiropeaza, se pun in forma cu inel tapetata cu folie alimentara ( ceea ce eu n-am facut si n-a fost bine ! ) , punem crema…si tot asa pana terminam, deasupra iar crema dar oprim sa tapetam si marginile a 2-a zipizap.com14377690437381
  6. A 2-a zi am scos inelul, am tapetat lateralele
  7. Cantitatea de glazura pe care am facut-o este multa dar am facut sa-mi si ramana ( tinuta la frigider in recipient inchis tine si 2 saptamani, o folosesc la prajituri sau ca si topping )
  8. Am procedat ca si la ganache, frisca se pune pe foc, se adauga ciocolata rupta cand este fierbinte, se opreste focul si dupa 5 min se amesteca energic, adaugam si gelatina hidratata si lichefiata si o lasam sa se raceasca, sa nu fie fierbinte apoi o turnam peste tort
  9. Cu putina crema pastrata  am decorat si am scris La multi ani sarbatoritei
 
 
 
 

 

Leave a Reply

