Tort Nana – 2015

1b4Un tort facut cu mare drag pentru cumnata mea draga, inca o data-i urez

LA MULTI ANI !

CREMA ganache
Cu ciocolata alba
  • 300 gr ciocolata alba de menaj
  • 200 gr smantana lichida Pilos
Cu ciocolata neagra
  • 200 gr ciocolata neagra de menaj
  • 200 gr smantana lichida Pilos
2 FOI de pandispan, fiecare foaie in tava 30 X 40 din
  • 4 oua
  • 4 linguri zahar
  • 3 linguri faina
  • 1 lingura cacao
  • ESENTE de vanilie si rom
  • un praf de sare
JELEU de visine
  • 300 gr visine din congelator
  • 100 gr zahar
  • 200 ml apa
  • 10 gr gelatina pudra

CREMA de acoperit tortul

  • ganache de ciocolata alba ramas
  • 1 cutie smantana lichida Pilos
  • 5 gr gelatina

GLAZURA

  • 90 ml apa
  • 75 ml smantana lichida Pilos
  • 100 gr zahar
  • 40 gr cacao
  • 5 gr gelatina
  1. Incepem cu pregatirea ganache-lui, se fac pe rand se pune ciololata se taie cat mai marunt, se adauga in smantana lichida care este pe foc dar sa nu fiarba  se da la o parte se acopera cu un capac si dupa 5 min se amesteca foarte bine sa se topeasca toata ciocolata . Eu o pun in vasul in care urmeaza sa o mixez si dupa racire se da la rece cel putin 6 ore sau la congelator amestecand foarte des ( n-am incercat )
  2. Facem si foile de pandispan , dupa ce au fost coapte se lasa sa se raceasca foarte bine apoi se masoara dupa forma in care vom pune tortul 3 blaturi rotunde dar si margine
    1
  3. Eu am facut cele de mai sus seara iar a 2-a zi am continuat
  4. Forma in care am pus tortul este o forma detasabila, am scos fundul, am pus firma pe o farfurie cat mai plata, am tapetat cu folie transparenta
  5. Am asezat primul blat si bucatie de blat dreptunghiulare pe margine dar dupa ce le-am inmuiat cu siropul de la jeleu dat cu pensula sa se poata indoi fara sa se rupa2
  6. Visinile le-am pus intr-o craticioara pe foc asa congelate cu zahar si apa, gelatina am pus-a la hidratat
  7. Am lasat sa fiarba pana a scazut putin si s-a format siropul
  8. Dupa ce s-a racorit am adaugat gelatina si cand a fost la temperatura camerei am turnat jumatate din cantitate peste primul blat asezat in forma , fiind lichida o si inmoaie
  9. Am dat la frigider sa se intareasca
  10. Crema ( ganache ) pregatita de seara se mixeaza pe rand
  11. Peste jeleu se adauga ganache de ciocolata neagra , al 2-lea blat, jeleu si din nou la frigier sa se intareasca apoi crema ganache de ciocolata alba si ultimul blatpizap.com14445865095661
  12. Crema de ciocolata alba a fost mai multa asa ca am oprit din ea pentru acoperire
  13. Se da la frigider cel putin 6 ore
  14. Dupa trecerea timpului, am mixat smantana, am adaugat ganache de ciocolata alba si gelatina hidratata si lichefiata
  15. Tortul l-am asezat pe un gratar si pe acesta pe o tava, am acoperit si l-am dat din nou la frigider pentru intarire ~ 30 min, mi-a ramas putina crema pe care o voi folosi la decorat
  16. Glazura se face pe foc punand toate ingredientele mai putin gelatina , Le lasam sa fiarba 5 minute, sa se ingroase, strecuram sa nu ramana cocoloase si dupa 5 min adugam gelatina4
  17. Cand este la temperatura camerei ( suporta degetul ) asezam tortul pe gratar sub care este o tava si incepem sa turnam. Daca vrem sa fie oglinda nu tebuie sa o atingem doar sa curga ea
  18. Din nou l-am dat la rece si dupa 30 min l-am decorat cu crema care mi-a ramas + 1 lingurita de cacao si visine din visinata ( cu samburi scosi ! )


Spor la treaba sa aveti si…pizap.com14457180894801

Leave a Reply

