Zacusca de crap si somn

zacusca

Ingrediente:
  • 2 kg de peste proaspat ( crap si somn )zacusca 3
  • 1 kg ceapa taiata solzisori
  • 500 gr morcovi dati pe razatoarea mare
  • 2 kg gogosari copti
  •  suc de rosii mai gros/ rosii fara pielita oparite / bulion
  • pasta de ardei
  • 100 ml ulei de masline 
  • 250 ml otet- ajuta la macerarea oaselor
  • sare, piper boabe, ienibahar
  • foi de dafin
  • usturoi, ardei iute (optional ) boia afumata



  1. Dupa curatat,  spalat si portionat pestele se pune la fiert intr-o oala incapatoare cu otetul si sarea, apa cat sa acopere pestele, se spumeaza cat de des este necesar
  2. Se lasa sa fiarba pana carnea se desprinde de pe oase
  3. Se pune in strecuratoare , apa nu o aruncati am oprit 1 L
  4. Dupa ce s-a racit se curata carnea de pe oase, daca vreti puteti sa o dati prin masina de tocat, eu am lasat bucatele imi place sa se vada bucatelele nu sa fie pasta
  5. Gogosarii se pu
    n la copt, eu ii fac ca AICI , dupa ce s-au copt se curata si se rup fasii , se lasa la scurspizap.com14452657637641

  6. Eu am copt gogosarii si am fiert pestele cu o seara inainte
  7. Intr-o cratita cu fundul gros se pune uleiul la incins, se adauga ceapa si morcovii, se lasa putin doar nu sa se caleasca, se adauga cate putina zeama in care am fiert pestele  dar si zeama de la ardeii copti pana ce acestea sau inmuiat, se aseamana cu un sos
  8. In tot timpul capacul sa fie pe oala
  9. NU adaugati prea multa zeama de la pestele fiert sa nu fie zacusca prea acra, cand este calda nu se simte gustul !
  10. Adaugam gogosarii copti, sucul de rosii, pasta de ardei, piperul boabe( eu il pun intr-un infozor pe care-l folosesc numai la mancare) , ienibaharul, frunzele de dafin, 2-3 catei de usturoi, piper cayenne , ardei iute( la mine s-au nimerit vreo 2 gogosari iutizacusca 2
  11. La sfarsit se pune pestele si se mai lasa la fiert sa “se imprietenesca”
  12. Ideal ar fi sa puneti cratita pentru 20 min in cuptor, al meu era ocupat 
  13. Oprim focul, se lasa sa se raceasca, se pescuiesc foile de dafin, se pune in borcane ( nu uitati sa scoateti aerul cu un bat de frigaruie sau lama de la cutit) 
  14. Borcanele se pun la baine-marie pentru 30 min punandu-se un prosop pe fundul oalei sau invelite in ziare, se acopera si se scot cand apa s-a racit
  15. Se sterg, eticheteaza si se depoziteaza

E ceva de munca dar merita ! *:) fericit *[]--- bucătarspor la treaba

 
Leave a Reply

