Telemea dietetica

1 tetemeaNici nu stiu de ce nu am facut pana acum, intr-o zi fiind la farmacia veterinara cineva a intrebat de cheag si m-am hotarat pe loc sa iau sa incerc cam ce gust telemeaua facuta de mine… rau n-am facut pentru ca este foarte buna !3 tetemea

M-am inspirat de  AICI   si de AICI

Ingrediente:

  • 4 litri lapte degresat 1,5% la punga Pilos sau alt lapte pe care sa nu scrie UHT
  • un sfert pastila de cheag Fromase
  • 100 gr iaurt degresat
  • saramura : 2 L apa + 4 linguri sare neiodata
  1. Laptele se pune la fiert si cand incepe sa faca basicute pe margine, semn ca trebuie sa dea in fiert opriti focul sau daca aveti termometru sa ajunga la 80 gr
  2. Se lasa sa se racoreasca sa ajunga la temperatura suportata de deget ( la termometru ~ 36 grade)
  3. Cheagul trebuie sfaramat si pus in putina apa la dizolvat unde se tine 20 min ( conform instructiunilor )2 telemea
  4. In laptele racorit se adauga iaurtul, se amesteca foarte bine in oala apoi se adauga cheagul
  5. Am dat drumul cuptorului sa se incalzeasca putin, l-am oprit si am pus oala in el sa stea la cald
  6. In ~ 40 min a inceput sa iasa zerul pe marginea oalei ( nu stiu daca se vede bine in poza ) , cu un cutitcu lama lunga sa ajunga pana la fundul oalei am taiat in fasii orizontale si verticale colagul si zerul iese la suprafata
  7. Strecuratoarea tapetata cu sidila( asa se numeste saculetul de tifon ) umezita sa nu se lipeasca branza de ea,  am pus-o intr-o oala si cu ajutorul unui castron am luat din oala colagul si am mai amestecat sa ajut zerul sa iasa mai repede3 telemea
  8. Sidila am lasat-o atarnata ~ o ora apoi am pus branza la presat cu tot cu sidila, peste ea am pus un capac si diverse greutati (un borcan de muraturi, un pett plin cu apa 
  9. A stat la presat ~ 3 ore
  10. Din 2 L de apa calduta si 4 linguri de sare am facu o saramura si dupa ce am scos branza de la presat am pus-o in saramura rece

N-am avut rabdare prea multa si am scos branza sa o gust, rezultat exceptionala  ( FARA EXAGERARE ) !

Incercati fara frica, o sa reusiti , pana atunci …
spor la treaba

Leave a Reply

