Salata Poienita cu ciuperci-dukan

2O altfel de salata de boeuf  da bine pe masa, deci buna de sarbatori dar si in zilele obisnuite ( PL evident !). La ingrediente in afara de ciuperci puteti sa jonglati cum vreti, sa folositi ceea ce va place, eu am folosit :

  • piept de pui3
  • ciuperci
  • morcovi
  • telina
  • 3 oua fierte
  • dovlecel
  • frunze de ceapa verde
  • marar si patrunjel
  • piper boabe, sare, foi de dafin

Maioneza

  1. Intai am facut budinca pentru maioneza, sa aiba timp sa se raceasca :  am amestecat galbenusurile cu faina de konjac, se pune  cate putin lapte si am pus bolul la microunde cate un minut pana s-a intarit ( sau se poate face la baine-marie ) 
  2. Dupa ce a fost gata am pus deasupra o folie alimentara ( chiar pe suprafata ei) sa nu faca pojghita si am lasat-o sa se raceasca
  3. Pieptul de pui l-am pus la fiert, dupa ce i-am luat spuma am pus  sarea, piperul si foile de dafin
  4. Am adaugat morcovii intregi si telina ( spalati si cutatati ), cand au fost gata am scos legumele si carnea si am pus dovlecelul taiat cubulete ( cu coaja si fara miezul cu seminte ) – nu trebuie lasat mult !
  5. Ciupercile pot sa fie si de la conserva dar intregi cu piciorus, eu am preferat sa iau proaspete si le-am fiert separat
  6. Si oualele se fierb separat sa fie tari
  7. Verdeata si ceapa verde se toaca marunt4
  8. Zarzavaturile (la salata de boeuf imi place sa le tai la cutit, daca vreti puteti sa le dati prin razatoare ), carnea taiata/desfacuta in suvite iar oualele taiate 
  9. Intre timp s-a racit budinca , peste ea am pus mustar, sare si piper si am inceput sa mixez, am adaugat sucul de lamaie si uleiul cate un pic – s-a legat foarte frumos si nici nu are gustul cleios de la faina de konjac
  10. O forma se tapeteaza cu folie alimentara, se aseaza ciupercile cu palaria in jos, se presara verdeata + ceapa verde, 1-2 linguri de maioneza 
  11. Si se pun si celelalte ingrediente in straturi cu maioneza intre ele, nu uitati sa tasati usor sa nu prinda goluri de aer intre ele
  12. Se da la rece si dupa cateva ore ( ~ 4 ) noi am servit 

Pofta buna va doresc si…1

Leave a Reply

