Mancare de gutui

2Mai e putin si trecea toamna si eu n-am facut mancare de gutui ( sau mai degraba un desert *;) face cu ochiul *:)) hohote de râs ) desi mama o facea cu pui eu am facut fara

Ingrediente:3

  • gutuie
  • 1 lingurita ulei de cocos
  • 2 linguri slimsugar / alt indulcitor dupa gust
  • 2 linguri amidon – tolerat
  • esenta de caramel
  • 1 lingurita scortisoara 
  • apa 
  1. Gutuia dupa ce se spala, se feliaza si se curata de partile lemnoase si eventualele parti stricate
  2. Intr-o cratita antiaderenta am pus o lingurita de ulei si am perpelit feliile de gutuie( pe rand daca n-au loc toate ) pe o parte si pe cealalta pana au prins o culoare aramie si sau inmuiat4
  3. Daca le doriti mai moi, puneti putina apa si sub capac le lasati  sa se innabuseasca – eu am sarit peste etapa asta, le-am lasat sa fie un pic crocante
  4. Intr-un bol se dizolva amidonul + indulcitorul cu putina apa
  5. Gutuile se pun in cratita , se pune apa cat sa le acopere apoi amidonul dizolvat, scortisoara, se amesteca incet sa nu zdrobim fructele si lasam sa se inchege sosul atat cat dorim
  6. Dupa ce am oprit focul am pus si esenta de caramel pentru a-i da tenta de gutui caramelizate

Se poate servi calda sau rece, va doresc pofta buna (2)

Leave a Reply

