Pogacele cu jumari

4De obicei se fac iarna dupa ce se taie porcul… cum nu se pune problema lui la bloc si pentru ca am primit cereri m-am conformat si am luat de la sibieni jumari bune , aveau mai multa carne decat grasime

Ingrediente

  • 55o faina ( Baneasa am avut )pizap.com14480885816171
  • 1 ou
  • 25 gr untura rece
  • 200 ml lapte caldut
  • un cub drojdie proaspata ( 25 gr )
  • 1 lingurita zahar
  • 3 lingurite sare neagra  ( mergeau si 4 )
  • 300gr jumari ( le-am pus pe toate 400 gr )
  • 1 galbenus + putin lapte
  • chimen
  1. Se cantareste faina si laptele, acesta din urma se incalzeste putin sa fie caldut 
  2. Drojdia se pune intr-un bol micut cu zahar, putin lapte caldut si faina se face o pasta, se acopera si se lasa sa cresca si sa faca basici. Aceasta-i maiaua
  3. Aluatul eu il fac in masina de paine dar se poate face si manual
  4. In cuva masinii am pus in ordine : laptele caldut, oul, untura, sarea, faina cernuta, maiaua, i-am dat drumul la framantare si dospire. Programul dureaza 1h30″ dar am lasat doar o ora pentru ca va creste destul si in timpul intinderii5
  5. Cat timp masina si-a facut treaba am dat jumarile prin masina de tocat si le-am sarat dupa gust ( se poate pune si piper daca doriti ) si am impartit in 3 parti
  6. Aluatul crescut l-am intins cu sucitorul intr-o foaie, am presarat o parte din jumari si am inceput sa-l pliez ( se vede in fotografii )
  7. L-am acoperit cu un servet si l-am lasat 15 min la temperatura camerei , din nou intins, pus a 2-a parte din jumari, pliat…si la a 3-a la fel…6
  8. Foaia finala am intins-o in grosime ~ 1 cm si am decupat cu un pahar infainat
  9. Pogacelele dupa ce e-am pus in tava le-am mai lasat la crescut ~ 20 min apoi le-am uns cu galbenusul amestecat cu putin lapte si presarate cu chimen7
  10. Resturile le-am unit, nu le-am maltratat, le-am uns si pe ele si presarat cu chimen si a mai iesit o tava( este cea tapetata cu folie de teflon neagra din poze )
  11. Se coc la foc potrivit 180 gr ( fiecare-si cunoaste cuptorul ) 

Ies foietate, aromate, fragede, se topesc in gura

Sa aveti pofta buna si…spor la treaba

Leave a Reply

