Pogacele si saleuri cu faina integrala


1
Aluat

  • 500 gr faina integrala 
  • 30 gr untura
  • 1 galbenus
  • 3 lingurite rase de sare
  • 1 lingurita rasa de zahar
  • 25 gr drojdie proaspata
  • 300 ml lapte

Umplutura

  • 100 gr unt
  • 120 gr cascaval

Pentru uns

  • un galbenus + putin lapte
  • ~ 50 gr cascaval
  1. Faina si laptele se cataresc, faina se cerne iar laptele se incalzeste putin
  2. Drojdia se marunteste impreuna cu lingurita de zahar, putin lapte caldut , se adauga putina faina cat sa se faca o pasta mai grosa, se acopera cu o punga, se lasa sa faca bule si sa creasca. Aceasta este maiaua
  3. Aluatul eu l-am facut la masina de paine, am pus toate ingredientele si ultima fiind maiaua, am pus la programul de framantare si dospire
  4. In timp ce masina-si face treaba am scos untul din frigider si dupa ce s-a inmuiat am ras cascavalul prin razatoarea cu ochiuri mici si l-am amestecat cu untul, l-am impartit in 3 , pentru ca o sa ne trebuiasca sa ungem aluatul de 3 ori, aceasta fiind umplutura
  5. Dupa ce aluatul este gata, se intinde in foaie de ~ 1cm grosime, se unge cu umplutura, se pliaza ca in fotografie, se lasa 20 min acoperit cu un prosop de bucatarie , se reia operatiunea inca de doua ori2
  6. Am ajuns la intinderea finala a aluatului, se unge cu galbenusul amestecat cu putin lapte iar deasupra se rade cascaval apoi se decupeaza . De obicei pogacelele se fac rotunde, eu am ales un decupator floare3
  7. Se aseaza in tava mai departate putin si se mai lasa la dospit 20 min , avem timp sa incingem si cuptorul
  8. Resturile de aluat le-am strans ,  am intins o foaie apoi am decupat saleuri 4
  9. Tavile cu pogacele le-am copt pe amandoua odata si ulterior pe cea de saleuri la 180 gr la inceput apoi am scazut la 160 gr ( temperatura este informativa, fiecare-si cunoaste cuptorul )

Sa aveti pofta buna si…spor la treaba

 

Leave a Reply

