Ciocolata si menta

2Cu multa ciocolata, un gust bun inedit,  merita incercata !

Aluat3

  • 4 oua + 3 albusuri
  • 2 linguri  SlimSugar /alt indulcitor
  • 6 linguri tarate de ovaz
  • 3 linguri lapte praf degresat 0,1%
  • 1 lingurita faina de konjac
  • 1 lingurita cacao degresata – tolerat
  • 1 lingurita ness
  • 1 lingurita cafea macinata
  • 2 lingurite praf de copt
  • esente de cozonac, unt, ciocolata, alune si frisca, rom
  • un praf de sare

Crema

  • Sirop de menta ( 150 ml apa+ 2 linguri SlimSugar  + 1 pumn de menta congelata )
  • Budinca de vanilie ( 500 ml lapte + 2 linguri amidon-tolerat   )
  • 400 gr iaurt grecesc / iaurt obisnuit degresat
  • 20 gr gelatina pudra

Glazura

Sa castigam timp cel mai bine ar fi sa facem prima data crema ( ceea ce eu nu am facut *:-/ nedumerit *;) face cu ochiul ) pentru ca pana facem si se raceste blatul aceasta are timp sa se intareasca

  1. Eu am menta in congelator, am pus-o in 150 ml apa + indulcitor si am fiert ~ 10 min , se pune in blender cand se mai racoreste si se mixeaza bine
    Daca nu aveti puteti sa folositi si menta uscata sau folositi esenta de menta
  2. Budinca se face pe foc sau la microunde
  3. In budinca se adauga iaurtul, siropul de menta ( daca vreti sa-l strecurati, eu l-am lasat cu frunzulite ), gelatina hidratata si lichefiata ca Aici5
  4. Incepem sa facem blatul, mixand albusurile cu praful de sare, cand se albesc se adauga praful de copt, se mixeaza pana albusurile sant spuma tare
  5. Galbenusurile+ indulcitorul+ esentele se mixeaza cat sa-si schimbe culoarea si sa-si mareasca volumul apoi se adauga treptat peste albusuri amestecand cu un tel/spatula usor de sus in jos
  6. Taratele+ laptele praf+ faina de konjac+ cacao+ ness-ul+ cafeaua se amesteca intr-un bol si se incorporeaza si acestea treptat amestecand in acelasi fel
    Sfat -cand amestecati intr-o compozitie ce contine albusuri batute dupa ce terminati niciodata sa nu scuturati telul/spatula de marginea bolului ci cu o lingura/spatula sa bateti in acestea incat compozitia sa cada de pe ele, albusurile nu trebuiesc agresate daca vreti sa va creasca frumos prajitura
  7.  Compozitia se toarna intr-o tava ( 33 X 19 )tapetata cu hartie de copt , se da la cuptorul preâncalzit, eu coc la 160 gr ( foc mic spre potrivit )4
  8. Dupa ce blatul scos pe un gratar s-a racit l-am taiat in doua pe orizontala , am pus blatul care a fost deasupra , crema, blatul care a fost la fundul tavii ( pentru ca este drept *:-O surpriză *:) fericit )
  9. Puneti cam 150 ml apa la fiert cu indulcitor, amestecati laptele praf cu cacao, ness si faina de konjac si puneti siropul cate o lingura pana obtineti o pasta tartinabila, amestecati foarte bine si turnati deasupra prajiturii6
  10. Gata ! Se da la rece, cand se intareste se poate portiona si savura cu placere *#:-S pfui!*:) fericit *&lt:-P petrecere

pofta buna de sarbatori

Leave a Reply

