Tuslama de burta

2 tuslamaCiorba de burta tot am facut pâna acum dar tuslama niciodata ! Am mancat la un local, ne-a placut si am zis sa incerc si eu. Pâna la un punct se aseamana cu ciorba de burta dar este mai degraba o mâncare,  se aseamana cu ciulamaua, un felul doi, foarte buna !

Ingrediente:

  • burta de vita5 tuslama
  • oase de vita cu sita
  • o ceapa
  • morcovi
  • albitura
  • telina
  • sare, boabe de piper
  • foi de dafin

Pentru culoare si gust

Sosul bechamel

  • 3 galbenusuri
  • 2 linguri amidon
  • iaurt grecesc 2%

Pentru dres

  • mujdei de usturoi
  • otet

 

  1. Oasele le-am pus in oala sub presiune cu apa rece si sare pentru 30 minute
  2. Intre timp am curatat zarzavatul si am dezghetat burta ( se vede in poza ca am avut inghetata prefiarta ) , cand au trecut cele 30 min am oprit focul, am scos aburul din oala, am strecurat ( nu cumva sa ramâna vreo aschie de os ! ) si am adaugat burta dar si zarzavatul, piperul boabe, foile de dafin 3 tuslama
  3. Le-am lasat si pe acestea sa fiarba 20 min, dupa ce s-a terminat din nou am strecurat si am aruncat zarzavatul ( in unele retete am vazut ca morcovul este pastrat, taiat rondele si adaugat in tuslama )
  4. Morcovul ras prin razatoarea cu ochiuri mici l-am pus intr-un vas cu o lingurita de ulei sa se caleasca putin apoi am adaugat cate putina zeama din oala pana s-a inmuiat apoi l-am facut pasta cu blenderul vertical
  5. Intr-o cratita se pune burta ( daca este cazul trebuie taiata fâsii mici ) , am adugat morcovul pasat si zeama din oala cam cat vreti de multa sa va iasa4 tuslama
  6. Separat intr-un bol se amesteca amidonul cu galbenusurile si iaurtul , dupa ce se amesteca bine se adauga câte putina zeama din cratita pana se ajunge la aceasi temperatura apoi se adauga toata cantitatea din bol, se amesteca foarte bine
  7. La sfârsit se potriveste de sare, se adauga mujdeiul de usturoi si otetul dupa gust, se opreste focul si putem sa ne asezam la masa !

Spor la treaba sa aveti si…

pofta buna de sarbatori

Leave a Reply

