Merdenele dukan umplute cu carne

2 a merdenele cu carneAm facut  Musaca dubla si m-am gandit ca este destula carne cât sa umplu si niste merdenele, pentru ca cele cu branza   au ramas doar amintire…

Umplutura:3

  • o lingurita ulei de masline
  • carne de vitel
  • o ceapa
  • zarzavat cu sare pentru iarna
  • pasta de ardei
  • boia afumata
  • oregano, rozmarin, cimbru
  • piper
  • sare nu am pus, contine zarzavatul destula
  • adrei iute pisat ( obtional)
  • 1 ou
  • verdeata :patrunjel, marar

Aluat:

  • 3 oua
  • sare, piper
  • 2 linguri tarâte de ovaz
  • 2 linguri tarâte de grâu
  • lingura faina de konjac
  • 2 linguri pudra  / fulgi drojdie inactiva
  • 1 lingurita rasa praf de copt
  • ~ 100 ml lapte degresat
  • arome de cozonac si unt

Pentru uns

  • galbenus + apa/lapte
  • chimen de presarat
  1. Dupa cum am scris mai sus, umplutura din poze este pentru musaca, din ea am oprit pentru merdenele
  2. Carnea am tocat-o impreuna cu ceapa, într-o cratita antiaderena stropita cu un puff de ulei am adaugat carnea tocata amestecând mereu cu o lingura de lemn pâna si-a schimbat culoarea4
  3. Se pune zarzavatul pt iarna, pasta de ardei ( daca nu aveti puneti bulion/suc de rosii) si restul condimentelor, se adauga putina apa calda, se lasa sa fiarba câteva minute, se opreste focul si se presara verdeata
  4. Din umplutura am oprit 8 linguri ( atâtea merdenele ies) si dupa ce s-a racit am adaugat 1 ou s am mai pus verdeata
  5. Pentru aluat am amestecat toate ingredientele în ordinea scrisa5
  6. Aluatul se toarna într-o tava ( 38 X 25 ) tapetata cu hartie de copt, se da la copt ( 160 gr) foarte putin timp pâna se întareste si poate fi taiata6
  7. Scoatem foaia , luam hârtia de copt si taiem foaia în opt bucati, pe fiecare bucata punem umplutura, o pliem daca putem , la mine nu prea a vrut asa ca am infipt scobitori nu prea au stat ele cum vream…dar asta este ! 
  8. Le-am uns cu galbenusul si  presarat cu chimen
  9. Pe aceasi foaie de copt le-am pus din nou in tava ( de aici culoarea ei la sfarsit ) si le-am dat din nou la copt de data asta la foc mai tare ( 180 gr) pâna s-au rumenit

Sa le serviti cu placere !pofta buna

 

 

Leave a Reply

