Ciorba de loboda

4 ciorba de lobodaFie ca suntem sau nu la dieta, primavara începe în bucatarie cu verdeturi gatite în fel si chip, fiecare dupa gusturi. N-am sa dau cantitatile pentru ca depind de numarul persoanelor la masa dar si de portii

Ingrediente

  • loboda rosie ( de obicei combin cu cea verde dar acum nu am gasit)
  • o ceapa uscata rosie (poate sa fie si alba)
  • cozi de ceapa verde
  • morcovi
  • telina
  • albitura
  • gogosari din congelator sau ardei gras
  • Rosii pentru iarna/rosii din conserva- blenduite si facute suc
  • bors
  • sare
  • 1/2 copan afumat ( atât am avut )
  • 2 oua pentru dres ciorba ( sau se poate face omleta si apoi taiata fâsii adaugata în ciorba)
  • leustean verde (am avut „ din gradina ”)
  1. Se curata, spala, toaca zarzavatul
  2. La loboda se taie radacinile (eu pun si tulpina, este frageda daca nu va place o îndepartati), se spala in mai multe ape, se scurge si se taie mai mare5 ciorba de loboda
  3. Intr-o oala se pune la foc apa (nu prea multa tineti cont ca o sa aveti zarzavatul, sucul de rosii si borsul ) , se adauga zarzavatul , afumatura( jumatatea de copan taiata bucatele dar si osul în cazul meu),  putina sare
  4. Dupa ce au fiert se adauga sucul de rosii si loboda
  5. Se lasa sa dea in fiert, adaugam borsul, se gusta poate mai este nevoie de sare
  6. Oprim focul, batem oualele cu furculita, le adaugam în ciorba , presaram verdeata

Servim cu ceapa verde si iaurt grecesc cu multa placere !

pofta-buna

 

 

 

Leave a Reply

