Tort sah – dukan

8

Se portiveste pentru o masa festiva, daca o sa va serviti invitatii nici nu o sa banuiasca ca este dukan !
Necesita ceva mai multa munca si timp  (blaturile si frisca se fac cu o zi înainte, a 2-a zi se termina tortul) dar merita !
Blat alb
  • 4 oua7
  • 2 linguri arorut  / amidon / praf de budinca / faina soia – tolerat
  • SlimSugar sau alt indulcitor dupa gust
  • 2 lingurite rase faina de konjac
  • esente de cozonac, unt, 
  • o lingurita rasa  praf de copt
  • un praf de sare
  • 50ml lapte / apa / iaurt – ceva lichid

Blat maro

Crema

Sirop

  • apa + îndulcitor

Decor

  1. Vom face prima data blatul alb, albusurile se mixeaza cu paraful de sare, galbenusurile + indulcitorul + esentele se mixeaza si acestea, se opreste mixerul
  2. Cu ajutorul unui tel manual se înglobeaza în albusuri treptat galbenusurile si amestecul de amidon, faina de konjac si praf de copt, la sfârsit adaugam 50 ml lapte si esente5
  3. Compozita se toarna într-o forma de tort ( Ø 17 cm ) tapetata pe margine cu hârtie de copt pentru ca blatul se va înalta
  4. Se coace la cuptorul preâncins la 160 gr ( sau dupa cum va cunoasteti cuptorul )
  5. Dupa ce s-a copt am lasata sa se racoreasca putin, am scos blatul si am pregatit forma pentru cel maro folosind aceeasi metoda, albusurile + praful de copt se mixeaza, se adauga ( galbenusurile + îndulcitorul + esentele mixate) + ( tarâtele + faina de konjac + cacao + praful de copt ) 
  6. Dupa ce blaturile s-au racit am pus pe fiecare în câte o punga de plastic si pâna a 2-a zi au stat în frigider, cu cât stau mai mult la rece cu atât 
  7. Tot în prima zi se pregateste si frisca conform retetei
  8. A 2-a zi se face budinca, o punem la racit într-un vas cu apa rece si nu uitam sa amestecam din când în când în ea, si odata racita mixam frisca , adaugam în ea câte o lingura din budinca , ( mixerul functionand !) si la sfârsit punem gelatina hidratata si lichefiata ca Aici
  9. Se da la rece sa fie tartibabila dar nu se întareasca prea mult !
  10. Blaturile se taie fiecare în trei pe orizontala
    Eu le fac semne cu un cutit pe margine si tai cu o bucata de guta de pescuit ( ca la mamaliga )
  11. Se suprapun si vom taia concentric doua cercuri ajutându-ne de un bol, un pahar, o cana.., se taie cu un cutit bine ascutit perpendicular 6
    O sa va ajute sa va uitati si la filmuletul de AICI
  12. Inelul de tort l-am asezat pe un platou, am pus primul blat aranjat ca în filmul de mai sus, am însiropat, apoi crema…si tot asa pâna terminam blaturile numai sa aveti grija sa va ramâna crema si pentru ornat, de data asta crema am lasat-o la temperatura camerei sa nu se mai întareasca
  13. Am pus cu totul  în congelator pentru 30min apoi am scos inelul, am ornat, decorat 
  14. Se da la rece pâna la servire 

pofta-buna


 
 
Leave a Reply

