Cos comestibil cu oua

 

8

Cred ca sunteti de acord cu mine ca se potriveste foarte bine pe masa de Pasti un cos plin cu oua , fie ca aveti musafiri sau mergeti în vizita o sa faceti o surpriza placuta tuturor de la mic la mare

Aluat

  • 200 ml lapte caldut7a
  • 25 gr unt
  • 2 oua batute putin cu furculita
  • sare
  • 3 linguri zahar
  • 450 gr faina cernuta
  • un varf  turmeric
  • 1 plic drojdie uscata

Pentru uns si presarat

  • un galbenus + putin lapte/apa
  • seminte de susan si mac
  1. Din ingredientele de mai sus se face aluatul manual sau la masina de paine cum l-am facut eu, la programul framantare si dospire
  2. Cât masina si-a facut treaba am cautat un bol potrivit, l-am învelit în hârtie de copt umezita sa se plieze mai bine
  3. Aluatul l-am întins pe masa putin înfainata într-o foaie cu grosimea egala, am taiat fâsii cam de 1 cm latime5
  4. Bolul e bine sa fie asezat pe un suport sa manevram mai bine si am început sa asez fâsiile
    Aici fiecare aseaza dupa inspiratie , dorinta si cerere din partea familiei…, nu puneti prea des fâsiile pentru ca aluatul o sa creasca , riscati sa nu se mai vada modelul
  5. Am uns cu galbenus si presarat cu susan
  6. Când a fost gata am asezat bolul într-o tava tapetata, am dat la cuptorul preâncalzit la 180 gr6
  7. Pe o hârtie de copt am facut un cerc egal cu forma si din aluatul ramas am împletit un cerc care va fi marginea cosuletului si înca o jumatate de cerc pentru toarta
  8. Le-am uns si pe acestea si le-am presarat cu mac
    Toarta eu am pus-o în tava dupa cum se vede dar puteti sa o coaceti si peste bolul din care tocmai ati scos cosuletul
  9. Odata coapte si racite se asambleaza „lipindu-le” cu scobitori ( nu uitati de ele la servire ! )
  10. Din aluatul ramas am modelat câtiva iepurasi de care nepotelul meu o sa se bucure cu siguranta 

Sa aveti Paste Fericit si…

spor la treaba

Leave a Reply

