Prajitura televizor

8a

O prajitura atât de veche…o prajitura pe care mamele sau bunicile noastre chiar daca se gaseau greu ingredientele se descurcau iar la sarbatori nu lipsea. Reteta originala nu cred ca este, fiecare a personalizat-o, fiecare a facut cu ce a gasit/cu ce a avut . Prajitura contine doua foi  maro subtiri tip biscuit, un pandispan ( am avut oua de tara si a iesit un galben frumos), o crema si o glazura ( aici imi amintesc de mama ) pur si simplu carameliza zaharul  cine-si permitea sa „strice” ciocolata ?

Foile maro10

  • 500 gr faina
  • 2 oua
  • 200 gr unt la temperatura camerei
  • 250 gr zahar pudra
  • 50 ml lapte
  • 30 gr miere
  • 40 gr cacao
  • 1 plic praf de copt
  • esente  de vanilie, rom, ciocolata
  • un praf de sare

Pandispan

  • 6 oua
  • 200 gr zahar
  • 40 ml apa minerala
  • 40 ml ulei
  • 200 gr faina
  • 1 plic praf de copt
  • esenta  de vanilie
  • un praf de sare

Crema

  • 1 Litru lapte
  • un praf de sare
  • 100 gr amidon
  • 200 gr zahar pudra
  • un pachet de unt cu 82 % la temperatura camerei
  • esenta de vanilie

Glazura ( ganache )

  • 100 gr ciocolata 50%
  • 100 ml frisca lichida
  • 25 gr unt

Am folosit o tava 

  1. Din ingredientele mentionate pentru foile maro se face un aluat care iese putin cam moale,l-am amestecat cu paletele pentru aluat ale mixerului ( n-am sofisticat   *:"> sfios  !  ) , l-am pus  in frigider cat pregatiti 2 foi de coptcât este tava pe care coaceti prajitura si o folie alimentara transparenta
  2. Fiecare foaie am pus-o în tava, am facut semne sa stiu cat sa întind aluatul ( mi-am propus sa postez într-o zi cum se întinde aluatul în forma rotunda/dreptunghiulara fara pierderi )9
  3. Aluatul l-am cântarit ( e mai sigur asa ) , l-am împartit în doua, din fiecare se face câte o foaie
  4. Am pus aluatul pe foaia de copt, deasupra folia alimentara si am întins cu sucitorul cu tot cu hârtie am pus pe funful tavii si am dat la copt
  5. Dupa ce am copt foile maro am pregatit pandispanul : Albusurile se mixeaza spuma cu un praf de sare, se mixeaza si galbenusurile + zaharul + esentele + uleiul + apa minerala, se toarna treptat peste albusuri mai mixam  putin
  6. Faina cernuta împreuna cu praful de copt se înglobeaza peste compozitia de mai sus, se amesteca cu un tel manual/spatula încet, de jos în sus
  7. Turnam aluatul în aceasi tava tapetata cu hârtie de copt, eu coc la 160 gr, fiecare-si cunoaste cuptorul
  8. Pentru crema, se amesteca amidonul cu lapte rece cât sa se dizolve, restul laptelui se pune la fiert, când da in fiert se adauga amidonul dizolvat, se amesteca cu un tel pâna suntem multumite de cum s-a îngrosat
  9. Daca nu va grabiti puneti o folie alimentara la suprafata( sa nu faca pojghita ) si lasati sa se raceasca foarte bine. Eu cum ma grabeam am pus cratita în alta în apa cu gheata si am amestecat ocazional pâna s-a racit
  10. Untul se spumeaza cu zaharul pâna nu se mai simte, adaugam câte o lingura din budinca racita mixând continuu. Daca vi se pare cam moale puneti-o putin la congelator ( ceea ce eu n-am facut si mi-a cam curs crema…*X( furios)
  11. Pe o tava am pus doua folii alimentare putin petrecute, am asezat o foaie maro, crema, pandispan, crema si foaia , am împachetat si la rece cu ea 
  12. Pentru glazura am pus frisca lichida la foc, când s-a înfierbântat am adaugat ciocolata, am acoperit cu un capac si dupa 5 min am pus 25 gr unt, am amestecat energic, dupa ce s-a racit am pus la frigider si a 2-a zi am glazurat prajitura cu o parte din ea iar cealalta parte am topit-o 10 sec la microunde si am facut niste linii de efect

Spor la treaba si…pofta buna (5)

 

 

 

Leave a Reply

