Tort cu ciocolata si mascarpone

9 tort

Tortul este facut în carapace  contine blaturi de cacao subtiri tip biscuit, Crema de ciocolata pentru tort – Reteta rapida fara oua  , acoperit cu o crema de mascarpone cu frisca si decorat cu ganache de ciocolata. E ceva de munca dar daca faci cu dragoste si daruire nici nu simti !

Crema10 tort

  • 200 ml apa
  • 200 gr zahar
  • 200 gr ciocolata amaruie cu 50 %
  • un praf de sare
  • 4-5 picaturi de otet
  • 400 gr unt 82%
  • esente  de rom, vanilie

Blaturi

  • 1 kg faina
  • 4 oua
  • 400 unt moale
  • 500 gr zahar pudra
  • 100 ml lapte
  • 60 gr miere
  • 80 gr cacao
  • 1 plic praf de copt
  • un praf de sare
  • esente  de rom, ciocolata, alune si frisca

Crema mascarpone

  • 250 gr mascarpone la temperatura camerei
  • 200 ml frisca lichida
  • 100 gr zahar pudra
  • esente  de vanilie

Ganache pentru decor

  • 100 gr ciocolata 50 %
  • 100 frisca lichida
  • 25 gr unt 82%

Pentru insiropat

  1. Am început  seara cu pregatirea cremei respectând întocmai reteta : zaharul si apa se pun la foc mediu într-o cratita cu diametrul de 20 cm, am adaugat otetul , am asteptat fix 5 min de când a început sa fiarba, am adaugat ciocolata rupta , se amesteca foarte bine apoi ocazional si se asteapta iar 5 min din momentul în care a dat în fiert, siropul l-am lasat sa se raceasca în voia lui apoi l-am pus la frigider pâna a 2-a zi
  2. Pentru foile de cacao se face un aluat  amestecând toate ingredientele cu paletele pentru aluat ale mixerului, iese un aluat mai moale  ( in perioada asta fiind cald în bucatarie puteti sa-l puneti câteva minute in congelator) , acesta se împarte în patru ( l-am cântarit pentru mai multa siguranta )11 tort
  3. Tot seara am pregatit si ganache de ciocolata : frisca am pus-o la încalzit, când a început sa faca basicute pe margine am adaugat ciocolata, am pus un capac deasupra si dupa 5 min am adaugat untul si am amestecat asigurandu-ma ca s-a topit toata ciocolata, se pune la rece pâna a 2-a zi
  4. Foile se coc pe rând pe dosul tavii ( 38 X 25 ) , pastram aluat pentru o foaie, restul îl punem in frigider, luam o foaie de copt, întindem aluatul punând o folie alimentara deasupra sa nu se prinda de sucitor, cât este tava
  5. Dam la cuptorul preâncins la 160 gr ( fiecare-si cunoaste cuptorul ), se coace foarte repede deci trebuie sa va miscati la fel de repede procedând în acelasi fel cu celelalte foi
  6. Nu am dezlipit hârtia de copt de pe foi, le-am depozitat asa pâna a 2-a zi
  7. Din foile racite acum bine am decupat cu ajutorul inelului de tort 5 blaturi rotunde si doua benzi
  8. Inelul ajustabil l-am tapetat cu folie alimentara si l-am asezat pe un platou, cele doua benzi le-am pensulat cu sirop si le-am asezat astfel încât sa acopar peretii laterali ai inelului, un blat dedesubt deasemeni însiropat
  9. Acum trebuie sa terminata crema : untul moale + zaharul pudra + un praf de sare se mixeaza 2-3 minute si începem sa adaugam câte o lingura din glazura racita mixand la viteza mica pâna obtinem o frumusete de crema 
  10. În inel dupa cum am scris mai sus am pus un blat,crema, iar blat, crema…terminând cu blat deasupra
  11. Am pus la frigider cam 4 ore si am facut crema de mascarpone : frisca lichida am mixat-o, la fel am mixat 2 minute mascarponele + zahar pudra + esenta si am început sa adaug câte o lingura din amestecul de mascarpone în frisca mixând în continuare pâna a iesit o crema spumoasa cu care am îmbracat tortul
  12. O parte din ganachele nebatut l-am pus 10 sec la microunde sa devina fluid , am decorat tortul iar cu cealalta am scris

Sa aveti, spor la treaba

 

 

 

 

Leave a Reply

