Pandispan cu fructe – Doina

11 pandispan

O reteta simpla gorjeneasca  dar foarte apreciata si multe amintiri atât mi-a ramas de la prietena mea de suflet Doina, probabil ca de acolo de sus zâmbeste…Se poate face cu orice fel de fructe, în orice sezon, creste foarte bine desi nu contine praf de copt dar are un mic secret pe care-l veti afla în rândurile de mai jos. De data asta l-am facut cu visine

Ingrediente13 pa

  • 4 oua
  • un praf de sare
  • 13 linguri zahar
  • 13 linguri ulei
  • 13 linguri apa ( poate sa fie minerala)
  • 13 linguri faina
  • esenta de vanilie
  • ~ 1 kg visine
  1. Visinele se curata de cozi , se scot sâmburii si se lasa în strecuratoare
  2. Oualele intregi se mixeaza cateva minute cu praful de sare, se adauga zaharul in ploaie si se mixeaza foarte bine pâna acesta nu se mai simte12 pandispan
  3. Uleiul se adauga ca la maioneza treptat , formându-se o maioneza foarte cremoasa ( aici este secretul ), se adauga apa treptat si esenta, se opreste mixerul
  4. Încorporam faina cernuta treptat amestecând încet de jos în sus cu un tel / spatula
  5. Se toarna trei sferturi din aluat în tava ( 28 X 20 ) tapetata cu hârtie de copt ( a mea este din silicon, nu mai este necesara ) , o parte din visine se împrastie peste aluat, se da la copt ~5 min ( la 160 gr au dupa cum va stiti cuptorul )
  6. Când vedeti prin geamul cuptorului ca aluatul nu mai luceste, puneti si restul de visine si deasupra restul de aluat
  7. Se lasa sa se coaca bine, scoateti tava o lasati câteva minute apoi o puneti pe un gratar sa se raceasca
  8. Daca doriti puteti sa o pudrati , alor mei nu le place asa ca eu am sarit peste etapa asta

pofta-buna

Leave a Reply

