Cirese confiate

16

 

N-am facut niciodata dar vazand cat de des sunt facute mi-am zis sa încerc ca doar se face foarte usor ! În reteta  Ginei Bradea am avut încredere si dupa ea am facut

Ingrediente17

  • 1 kg cirese curatate  de sâmburi si doar unele de codite
  • 1 kg zahar
  • 300 gr miere ( nu am gasit glucoza )
  • 400 ml apa
  • sucul de la o lamâie mare
  1. În prima zi – ciresele se spala, se curata de codite si sâmburi, la unele am lasat codita, se lasa la scurs
  2. Zaharul împreuna cu apa se pun la fiert , se spumeaza. Trebuie sa obtinem un sirop legat, facând proba picaturii , într-un pahar cu apa rece trebuie sa obtinem o bomboana gumata18
  3. A venit momentul sa punem fructele si zeama de lamâie, se lasa sa fiarba la foc moderat 15 min ( atentie se umfla !), nu se amesteca în cratita, miscati oala la la sarmale, peretii cratitei i-am tot sters cu o spatula de silicon înmuiata in apa rece
  4. Oprim focul, acoperim cratita cu un tifon/un prosop de bucatarie umed si o punem deoparte
  5. A 2-a zi – strecuram , punem siropul si mierea la foc, când începe sa fiarba adaugam fructele, din momentul în care fierbe cronometram 10 min, adunam spuma neâncetat, miscam cratita fara sa amestecam cu lingura doar miscând cratita sa nu zdrobim fructele
  6. Se acopera din nou cu tifonul umed, se lasa sa se raceasca în voie
     Sterilizam  un borcan ( pentru fructele confiate ) si o sticla pentru ca ne va ramâne sirop19
  7. A 3-a zi – strecuram , punem siropul la foc, când da în fiert se adauga fructele, lasam 10 min, din nou se aduna spuma ( nu stiu de unde atata !) oprim focul
  8. Eu am strecurat sa pun fructele mai usor, le-am pus în borcan fierbinti, deasupra sirop cât sa le acopere iar restul de sirop l-am pus într-o stila de jumatate de litru 

Nu e mult de munca dar satisfactia ca sunt facute de tine este nemasurata ! spor la treaba

Leave a Reply

