Scrumbie marinatã

6

M-a catodicsit sotul meu cu 5 kg de scrumbie de la Gurile Dunarii, unele mari si grase, altele mai micute, dupa ce le-am curatat de solzi ( sunt putini, nu va speriati ) si de intestine , spalate foarte bine, pe cele mari le-am crestat si le-am pus în congelator iar pe cele mici le-am pregatit pentru marinata tot dupa reteta  Doinei Paula ( experta noastra de la Dunare )carea-i multumesc înca odata pentru sfaturi !

Ingrediente 9

  • morcov
  • ceapa alba taiata solzisori
  • sare grunjoasa feliati
  • otet pentru muraturi de 9 gr
  • piper boabe
  • ienibahar
  • foi de dafin
  • coriandru boabe
  • un vârf de lingurita îndulcitor  / pentru cine nu tine dieta zahar
  1. Pestele fara cap si coada l-am taiat bucari de 2-3 cm, într-o casoleta cu capac am asezat un rând de peste, presarat cu sare grunjoasa…si tot asa pâna am terminat pestele, deasupra sare grunjoasa ( nu va zgârciti cu sarea, pestele isi ia câta are nevoie si-l întareste 
  2. Casoleta am pus-o la frigider 24 ore7
  3. Borcanele se sterilizeaza ( eu fac asta la masina de spalat vase ), am folosit borcane mici de 400 gr cat consider ca se consuma la o masa
  4. Sarea se topise, am spalat pestele cu multa apa pâna aceasta a ramas curata, am pregatit ceapa si morcovul
  5. Pe fundul borcanului se pune un strat de ceapa si de morcov, bucatile de peste putin îndesate, deasupra din nou rondele de ceapa si morcov, presarati piperul boabe, iebibaharul, coriandru boabe, o frunza mica de dafin , un vârf de îndulcitor
  6. În fiecare borcan se pune otet cât este modelul ( cam un deget ), restul apa8
  7. Se înfileteaza bine borcanele , se pun la baine-marie pentru 30 min din momentul în care a inceput sa fiarba apa
  8. Am stins focul, am acoperit vasul cu prosoape groase si am lasat pâna s-au racit complet
  9. Sau pot fi puse si fara fierbere dar am vrut sa fiu mai sigura 
  10. Cum nu am beci si pe canicula asta în balcon este foarte cald le-am depozitat în frigider, se consuma cam dupa o saptamâna, sa se „topeasca” oasele

P. S. – Sa nu va închipuiti ca n-am desfacut un borcan, este foarte buna marinata  dar parca ar mai trebui lasata…

pofta buna

Leave a Reply

