Visine confiate

5Am primit 10 kg de visine, si pentru ca sunt foarte perisabile a trebuit sa fac ceva cu ele, în timp ce le scoteam sâmburii mi-am facut si planul :  Sirop de visine nefiert  ,  o prajitura, confiate si restul la congelator la visinata ar fi mers bine ca nu mai stateam sa scot sâmburii dar damigeana e aproape plina de acum 3 ani…

Visinile confiate le-am facut la fel ca si ciresele confiate   , dupa aceasi reteta a Ginei Bradea dar de data asta am folosit zahar gelfiat si nici glucoza nu am gasit

Ingrediente9

  • 1 Kg visine curatate de sâmburi
  • 1 Kg zahar gelfiat ( in reteta originala normal )
  • 300 gr miere
  • 400 ml apa
  •  suc de la 1/2 lamâie
  1. In prima zi – dupa ce am spalat, îndepartat coditele ( bune pentru ceai dupa ce se usuca ), am scos sâmburii, le-am lasat la scurs
  2. Zaharul împreuna cu apa se pun la , fiert, se ia spuma, se sterge pe margine cu o paleta de silicon înmuiata în apa/buretel/sau cu ce doriti, lasam sa se formeze siropul pâna când daca vom turna o picatura într-un pahar cu apa rece se formeaza o biluta gumata 
  3. Adaugam fructele,  din momentul în care a început sa fiarba se lasa 15 minute, între timp se ia spuma ( mai nou am descoperit ca se ia foarte bine fara sa zdrobesc fructele cu fat magnetul  , nu se amesteca dor se misca cratita dreapta- stânga deasupra ochiului, ca la sarmale6
  4. Se acopera cu un servet curat înmuiat în apa rece si stors bine, se lasa pâna a 2-a zi
  5. A 2-a zi – se strecoara, siropul se pune la foc împreuna cu mierea , când începe sa fiarba adaugam fructele, din momentul în care da in fiert se lasa 10 minute, nu uitati de spuma !7
  6. A 3-a zi – strecuram, punem siropul sa dea în fiert, adaugam fructele, lasam 10 minute din momentul când da în fiert, luam spuma8
  7. Si gata ! Fructele le-am adunat cu grija cu lingura cu gauri, le-am pus direct în borcanele sterilizate, deasupra am turnat sirop, se strâng bine capacele
  8.  Borcanele le-am pus cu fundul în sus, le-am lasat pâna s-au racit 

Sa aveti…spor la treaba

Leave a Reply

