Galeta cu varzã

15

Pe foarte multe bloguri am vazut ca este laudata dar pana nu gusti nu crezi ! Se face foarte usor cu legume sau fructe, aluatul este crocant si farâmicios, a luat si usoara aroma de la varza , este si foarte satioasa, buna de servit in deplasare

Aluat16

  • 200 gr faina
  • 75 ml apa clocotita
  • 75 ml ulei de cocos  / orice tip aveti
  • sare
  • 1 lingurita rasa praf de copt

Umplutura

  • varza
  • 1 lingurita ulei de cocos  /orice fel de ulei
  • 1 ceapa medie
  • 1 ardei gras
  • cimbru, foi de dafin, boia afumata
  • sare, piper
  • marar verde ( am uitat sa pun )

• chimen presarat deasupra

  1. Se face aluatul : cernem faina, o amestecam cu sarea si praful de copt, turnam apa clocotita si uleiul, amestecam la început cu o lingura apoi framantam cu mâna. La mine au mai fost nevoie de 2 linguri de apa clocotita, nu se lega aluatul, probabil ca depinde cât de uscata este
  2. Trebuie sa rezulte un aluat adunat, moale ca o plastelina. Se acopera castronul cu un servet si-l lasam sa se raceasca , facem umplutura
  3. Varza eu o aveam pusa la borcan de 2 zile, înca nu s-a murat doar înmuiata si ametita. Am luat cu doua maini si am pus în strecuratoare17
    Daca aveti varza proaspata o taiati fideluta, o frecati cu sare sa se înmoaie
  4. În cratita am pus uleiul, când s-a încins adaugata ceapa tocata si ardeiul, amestecat putin sa fie translucide apoi adaugata varza
  5. Am pus capacul si am amestecat din când în când, se adauga cimbrul, boiaua, potrivim de sare si piper
  6. Trebuie sa fie o varza calita , scazuta fara exces de apa
  7. Am rasturnat în alt vas pe care l-am pus în apa cu gheata sa se raceasca mai repede
  8. Aluatul s-a transformat , a devenit elastic, se întinde cu sucitorul de regula în forma rotunda putin mai mare decât forma în care o sa-l puneti18
  9. Se aseaza aluatul în forma, se pune umplutura si se aduc marginile peste umplutura dar sa mai ramâna loc la mijloc
  10. Am pensulat cu apa si am presarat chimen
  11. Se da la copt la 180 gr sau în functie de cuptorul vostru

In speranta ca o faceti,  sa aveti …pofta buna

 

Leave a Reply

