Prãjiturã cu blat de fasole rosie

6

Îmi plac provocarile, îmi place sa experimentez , vazând pe un grup FB un blat de tort facut de Sarah  cu fasole rosie în loc de faina mi-am zis sa încerc ce-am de pierdut ? Din contra ii multumesc pentru ca este neasteptat de bun ! Omul cât traieste învata…

Umplutura este o banala crema de vanilie cu oua fara pretentii fiind o prajitura obisnuita pentru familie nu pentru un eveniment.
Reteta se gaseste AICI  sau AICI  cu  varianta Sandei Marin.  Eu l-am facut dietetic folosind îndulcitor în loc de zahar brun, cacao degresata si ulei de cocos în loc de unt, în paranteza am sa scriu si cantitatile

Blat

  • conserva de fasole rosie de 400 gr ( de la Shop en go )7
  • 6 oua
  • 2 linguri SlimSugar  ( 150 gr zahar brun)
  • 5 linguri ulei cocos  (60 gr unt moale )
  • 6 linguri cacao degresata  ( 75 cacao Dr Oetker )
  • 2 ligurite praf de copt
  • esente  de cozonac, unt, rom
  • un praf de sare

Crema

  1. Fasolea se rastoarna  în srecuratoare, se spala sub jet, se lasa la scurs
  2. În robot am pus fasolea + 3 oua + îndulcitor+ praful de sare,   am dat drumul sa se zdrobeasca bine fasolea apoi am adugat in timp ce functiona robotul cacao, praful de copt, celelalte 3 oua pe rând si esenta
  3. Compozitia am turnat-o într-o forma de silicon (nu a mai fost necesara ungerea sau tapetarea ei ) si am dat la cuptorul preâncalzit la 160 gr ( fiecare-si cunoaste cuptorul )8
  4. Când a început sa se desprinda de pe pereti a fost semn ca este copt blatul, l-am rasturnat pe un gratar unde a stat pâna s-a racit si am putut sa-l tai în doua pe orizontala ( au iesit cu un gol în mijloc, pentru început n’are importanta !)
  5. În timp ce blatul era la cuptor am facut crema : galbenusurile se amesteca cu praful de budinca , se adauga putin lapte rece, restul laptelui se pune la foc, când acesta da sa fiarba se aduga pasta din praful de budinca, se amesteca constant pâna se îngroasa suficient.
    Budinca mea contine indulcitor deci n-am mai adaugat9
  6. Se lasa sa se raceasca sau se pune într-un vas cu apa si gheata daca ne grabim
  7. Blaturile se umplu cu aceasta crema, ornam dupa inspiratie si lasam cateva ore la frigider ( daca aveti cu cine va intelege ) sa se întrepatrunda aromele

Spor la treaba si…pofta-buna

 

 

Leave a Reply

