Tort Entremet dubla aniversare

10

Trebuia sa fac un tort iar ideea unui astfel de tort am vazut-o pe multe grupuri, fructe proaspete sunt pe piata asa ca am trecut la treaba ! Nu am pretentia ca a iesit perfect ( sper data viitoare ) iar glazura as fi vrut sa fie tot cu visine dar am respectat dorintele sarbatoritilor : „ nu conteaza cu ce îl faci dar sa fie ciocolata cât mai multa ”  Blatul si jeleul le-am facut cu o zi înainte, restul a 2-a zi

Blatul

  • 70 gr unt  82%9
  • 55 gr zahar pudra
  • 3 oua
  • 65 ciocolata 85%
  • 55 gr zahar brun
  • 70 gr fana
  • esente  de vanilie, rom, ciocolata

Jeleu

  • 4oo gr visine fara sâmburi
  • 200 gr zahar brun
  • 130 ml apa
  • 13 gr gelatina pudra

Spuma de visine

  • 400 gr visine fara sâmburi
  • 300 gr zahar brun
  • 200 ml frisca lichida
  • 16 gr gelatina

Spuma de ciocolata

Glazura

  • 175 ml apa
  • 150 ml frisca lichida
  • 200 gr zahar brun
  • 75 gr cacao
  • 10 gr gelatina pudra
  1. Pentru blat se topeste ciocolata pe aburi, untul moale + zaharul pudra se mixeaza pâna devin o spuma si se adauga pe rând galbenusurile
  2. Între timp ciocolata s-a racorit o adaugam si pe aceasta în fir subtire
  3. Separat mixam bine albusurile, când acestea sunt “tepene” adaugam zaharul tos si mixam pâna devin translucide
  4. Oprim mixerul si spuma de albusuri o turnam peste compozitia  de unt , amestecam usor cu un tel manual/paleta, cernem faina si o înglobam usor, adaugam esentele
  5. Am uns cu unt o forma detasabila  (Ø 26 cm) si am tapetat fundul formei cu hârtie de copt, se toarna compozitia si am copt la cuptorul preâncalzit la 160gr ( voi va cunoasteti cuptorul mai bine ), la mine a durat ~ 50 min
  6. Dupa ce s-a copt l-am lasat la racit pe un gratar si apoi l-am înfoliat’ a asteptat pâna a 2-a zi la frigider
  7. În timp ce blatul se cocea am pregatit  jeleul : gelatina se pune la hidratat, visinile se mixeaza, într-un vas se pune sucul obtinut + zahar + apa , se pun la fiert ~ 15 min , se opreste focul, se lasa sa se racoreasca putin si se adauga gelatina, se amesteca foarte bine 11
  8. Pentru ca au mai ramas pielite si resturi de pulpa eu am strecurat ( nu este obligatoriu ) si am turnat într-o forma de tarta, fiind din silicon n-am mai tapetat-o cu folie alimentara, am pus-o la frigider pâna a 2-a zi
  9. Blatul l-am asezat în inelul de tort ( este mai înalt decât forma în care l-am copt ) si am trecut la prepararea spumei de visine
  10. Visinele l-am pus la foc  împreuna cu zaharul, dupa ce si-au lasat zeama si aceasta s-a mai evaporat le-am lasat sa se raceasca apoi le-am mixat , am pus gelatina la hidratat12
  11. Frisca lichida se mixeaza , în timp ce mixerul functioneaza se adauga  câte putin din compozitia cu visine, la sfârsit adaugam gelatina hidratata si lichefiata ca AICI  , fiid cam lichida punem cateva minute spuma la frigider sa prinda tinuta ( sa nu o uitati !)
  12. Spuma o punem peste blat, cu ajutorul unei spatule ridicati pe pereti si faceti loc jeleului
  13. Forma in care am facut jeleul era mai mare iar mie imi trebuia un jeleu cu Ø de 22 cm, l-am decupat cu ajutorul inelului de tort sau dar se poate cu un sablon, o alta forma rotunda, asadar am asezat jeleul în mijloc presând usor cu palmele
  14. Pâna este gata spuma de ciocolata se da forma la rece13
  15. Ciocolata se topeste, gelatina se pune la hidratat iar frisca se mixeaza
  16. În frisca mixata se adauga câte o lingura de ciocolata racita bineânteles, se mixeaza continuu pâna terminam
  17. Gelatina se lichefiaza si dupa ce se racoreste se înglobeaza la fel ca AICI  , o turnam deasupra , nivelam si-l punem la frigider sa se întareasca foarte bine apoi cel putin 3-4 ore la congelator , când o sa-l glazuram trebuie sa fie foarte rece
  18. Glazura o pregatim la foc punând toate ingredientele mai putin gelatina într-un vas, se lasa sa fiarba 10 minute din momentul în care a dat în fiert, dupa ce se racoreste putin se adauga gelatina hidratata14
  19. Se scoate inelul tortului, acesta se aseaza pe un gratar si acesta pe o tava ( in care o sa curga glazura care poate fi recuperata si refolosita ) , glazura trebuie sa ajunga cam la 40 gr ( usor calduta) , o turnam si glazuram toata suprafata tortului
  20. Lasam sa se scurga bine, se da la rece apoi se poate decora dupa dorinta

spor la treaba

Leave a Reply

