Magiun

9

O reteta simpla si foarte veche, dintr-un singur ingredient, ideal se face la ceaun pe foc de lemne sa trosneasca acestea câteva ore…dar în lipsa merge si pe aragaz si dintr-o cantitate mai mica. Eu am avut ~ 3 Kg minus câteva gustate de proba *;) face cu ochiul

Ingrediente

  • prune
  • un pic de apa
  1. Prunele spalate, îndepartate coditele si sâmburii se pun la foc într-o cratita din tuci sau cu fundul dublu, adaugam putina apa cât sa acopere fundul vasului si asezam un capac deasupra sa se înnabuse
  2. Cand da în fiert se ia capacul si se lasa sa fiarba10
  3. Sporadic am amestecat cu o lingura de lemn sau am miscat cratita ca la sarmale
  4. Trebuie sa fiarba la foc mic ~ 4-5 ore , între timp culoarea rosiatica se transforma în visiniu deschis ca la final sa fie spre maro
  5. Dupa 4 ore am fost nevoita sa opresc focul, am acoperit cu un tifon umezit , când am revenit deja se racise , se îngrosase si daca dadeam cu lingura nu mai revenea magiunul la pozitia initiala
  6. Se pune în borcane cu filet, se serveste cu placere

pofta buna

Leave a Reply

