Cozonac de post

 

16

Mai degraba mi-a iesit un cozonacel, pentru ca am folosit jumatate din ingrediente, l-am cantarit are 44o gr, reteta este preluata de la  Violeta  cu cateva mici modificari.   Chiar daca este de post este foarte bun , pufos si aromat 

Ingrediente14

  • 40 ml ulei
  • 100 ml apa calduta
  • esente  de cozonac, vanilie, rom
  • razatura de lamâie si portocala
  • 50 gr zahar
  • un praf de sare
  • 250 gr faina cernuta
  • un vârf lingurita turmeric
  • 1 plic (7 gr) drojdie uscata
  • goji
  • 2 lingurite cacao
  • seminte de mac de presarat
  1. Aluatul eu l-am facut la masina de pâine punând ingredientele în ordinea de mai sus : ulei, apa calduta, un praf de sare, zahar, esente, razatura, faina, turmeric si drojdia
  2. La semnalul sonor am adaugat goji , stafide nu am avut
  3. Dupa o ora jumatate cât a durat framântarea si dospirea, din aluat am rupt un sfert si într-un bol l-am amestecat cu cacao si putina apa cat sa aiba textura celui necolorat dar si sa se poate amesteca
  4. Aluatul alb l-am întins cu sucitorul cât mai subtire sub forma de dreptunghi, la fel si pe cel cu cacao , le-am suprapus, am rulat si la capat am taiat cu rola fâsii care putin rasucite se aduc peste cozonac15
  5. Se pensuleaza cu apa, se presara macul, acoperim si lasam sa mai dospeasca o jumatate de ora
  6. Am copt la 180 gr( fiecare-si cunoaste cuptorul) pret de un sfert de ora apoi am redus temperatura la 160 de gr

spor la treaba

Leave a Reply

