Piept de rațã cu portocale și piure de mazãre

9 rata

 

Pare complicat când citesti una din multitudinele de retete care circula pe net pentru ca este mult de scris dar este extrem de usor de pus în practica , o reteta care se face înainte sa servim masa . Eu am ales ca fac dupa reteta lui Chef Florin în mare dar am facut dupa gustul nostru, a fost un pranz delicios  pentru doua persoane gata în 30 de minute

Ingrediente

  • 2 piepti de rațã de la LIDL ( 420 gr )
  • o portocala
  • mazare congelata
  • 3 linguri lichior de portocale
  • 25 gr unt
  • sare, piper10 rata
  1. Pieptii de rațã i-am curatat de pielite, am îndepartat grasimea de pe margini ( surplusul nu l-am aruncat, l-am pus în oala în care o sa fierb mazarea pentru piure), am smuls câtiva tulei rataciti, i-am spalat, stersi în prosop absorbant apoi i-am pârlit putin pe flacara
  2. Se sectioneaza usor pielea cu un cutit bine ascutit, se asezoneaza cu sare si piper doar pe partea fara piele, lasam la se odihneasca cu pilea în sus
  3. Portocala am frecat-o cu peria de bucatarie si putin detergent, dupa ce se sterge se rade coaja si din miez facem sucul
  4. Punem apa la fiert cu putina sare si resturile, dupa ce da in fiert luam spuma si adaugam mazarea
  5. În cuptor am pus o tava goala si am dat focul la maxim sa fie pregatita
  6. O tigaie cu fundul gros ( eu am folosit o cratita de tuci care-mi este foarte folositoare) se pune la încins, punem pieptii de rațã cu piele în jos, focul sa fie mic, lasam sa se topeasca grasimea apoi dam focul potrivit, întoarcem pieptii pe cealalta parte dupa ce s-a rumenit
    Dureaza cam 5-6 minute
  7. Scoatem pieptii si-i transferam în tava din cuptor , pusi cu pielea în jos la 180-200 gr timp de 6-7minute daca-i vrem în sânge, 9-10 minute mediu si 12-14 min bine facuti . Eu i-am lasat 7 minute Foarte important sa va uitati la ceas !
  8. Între timp facem sosul în vasul în care am prajit pieptii, nu a ramas multa grasime ~ 2-3 linguri, peste ea am adaugat lichiorul de portocale, am lasat sa se evapore apoi am adaugat sucul de portocale , dupa ce s-a redus cât am considerat am adaugat untul care-l face mai cremos, am oprti focul
  9. Mazarea se scurge, se paseaza cu mixerul vertical sau cu ce aveti, se adauga sare, piper dupa gust

Si gata, asezam pe farfurii, ne asezam la masa !

pofta buna

Leave a Reply

