Ciabatta cu mac

11

De regula nu cumpar pâine dar fiind plecata a trebuit sa iau una si am ales o ciabatta si de aici mi-a venit sa o fac eu, sa stiti ca nu-mi pare rau ! E drept nu este o pâine de fiecare zi nu pentru ca s-ar face greu, este o reteta foarte usoara,  trebuie planificata, dureaza ~ 24 ore, timpii de asteptare sunt cei mai grei. Odata la o anumita perioada merita, are alt gust, alta textura, economica,   într-un cuvânt este foarte buna !

Maia13

  • 250 faina
  • 150 ml apa calduta
  • 5 gr drojdie proaspata

Aluat

  • 500 gr faina
  • 300 ml apa calduta
  • 15 gr drojdie proaspata
  • sare
  • 4 linguri ulei de masline
  1. Sepregateste maiaua, faina se cerne într-un bol, apa calduta se amesteca cu drojdia, se adauga si aceasta peste faina, amestecam si obtinem un aluat compact
  2. Acoperim bolul cu folie alimentara si lasam la temperatura camerei 12 pâna la 24 ore, eu am lasat 1814
  3. Dupa expirarea timpului dizolvam drojdia în apa calduta si o adaugam peste maiaua din bol alternând cu 250 gr faina cernuta
  4. Pentru ca nu mi-a placut cum se amesteca manual am pus paletele pentru aluat la mixer pâna s-a omogenizat, se obtine un aluat moale, lipicios
  5. Înfoliem din nou bolul si lasam o ora la temperatura camerei
  6. Dupa trecerea timpului adaugam sarea, faina cernuta ( 250 gr ) si uleiul treptat câte o lingura, framântam cu mâna si aducem aluatul dinspre margine spre mijloc , rasucind bolul cu cealalta mâna , facem 8-9 astfel de împachetari
  7. Din nou se înfoliaza bolul, lasam la dospit o ora15
  8. Este momentul sa pregatiti tava de cuptor în care puneti doua fâsii de hârtie de copt pliate ( vezi foto ) pe care presarati putina faina
  9. Dupa o ora presaram faina mai multa pe masa de lucru, rasturnam aluatul si-l împartim în doua cu ajutorul une raclete din plastic sau silicon
  10. Fiecare bucata se da prin faina, îi dam o forma de rulou si o asezam în tava pe hârtie
  11. Cu ajutorul degetelor înfainate aplatizam , alungim aluatul, dam o forma de dreptunghi16
  12. Dupa ce le-am terminat pe ambele am pensulat putin cu apa, am presarat mac apoi am presarat foarte putina faina
  13. Acoperim cu un prosop udat si stors bine, lasam la dospit o ora 
  14. Înainte de expirarea timpului pregatiti o oala cu apa care va merge în cuptor , preâncalziti  cuptorul
  15. Puneti tava cu pâinicile în cuptor , primele 15 min am lasat temperatura la 180 gr  apoi am micsorat la 160 gr dar fiecare-si cunoaste cuptorul si procedeaza ca atare
  16. Dupa jumatate de ora de la începutul coacerii oala cu apa am scos-o
  17. Când painile au fost gata le-am scos pe un gratar, le-am acoperit cu un prosop si le-am lasat sa se raceasca în jur de o ora si abia apoi am taiat

Repet, nu este greu doar vointa va trebuie, sa aveti spor la treaba

 

Leave a Reply

