Placinta cu dovleac

 

15-placintaO reteta usor de facut si la fel de usor dispare

Aluat

  • 200 gr unt 82%16
  • 100 gr zahar
  • 1 ou
  • 300 gr faina
  • 5 gr praf de copt
  • un praf de sare
  • razatura de lamâie, esenta de vanilie

Umplutura

  • 500 gr dovleac ras
  • 2-3 linguri de zahar
  • 25 gr unt
  • scortisoara
  1. Untul se spumeaza cu zaharul si praful de sare, când s-a facut o crema se adauga oul, razatura de lamâie, se opreste mixerul
  2. Încorporam faina , vom obtine un aluat mai moale, îl înfolia si-l vom pune la rece cel putin 3 ore sau de pe o zi pe alta
  3. Între timp calim dovleacul ras în unt, adaugam zahar si lasam sa scada zeama cât mai mult, la sfârsit se adauga scortisoara
  4. Pentru a fi sigura ca nu are zeama eu am pus în strecuratoare pâna s-a racit
  5. Împartim aluatul în doua si din fiecare facem câte o foaie cât tava ( 32 X 19 )17
  6. Asezam prima foaie , împrastiem umplutura, a doua foaie, cu degetele presam pe margine sa sigilam foile sa nu curga umplutura
  7. Prima foaie de deasupra trebuie întepata sa nu se umfle. Cautând furculita am vazut în sertar ustensila pentru snitele si m-am gandit ca e mai portivita, asa am facut si un model *;) face cu ochiul *:)) hohote de râs *:)) hohote de râs
  8. Am pus tava la cuptorul preâncalzit la 175 gr cu ventilatie

Sper sa va placa, pofta buna de sarbatori

Leave a Reply

