Pâine ungureasca în vas roman

4

Are o textura si un gust nemaipomenite doar ca trebuie de seara sa va rupeti din timpul vostru 10 min cât sa cântariti ingredientele si sa faceti maiaua. În reteta Dianei  ( Sar’mâna pentru reteta !) a folosit un vas cu capac care merge la cuptor, neavând am folosit vasul roman si n-am gresit !

Maia5-paine

  • 100 gr faina alba + integrala
  • 100 ml apa
  • 2 linguri ulei de masline

Aluat

  • 250 ml apa calduta
  • 2 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita sare
  • o lingurita zahar
  • 200 gr faina alba
  • 200 gr faina integrala ( grâu intreg am avut )
  • 10 gr drojdie uscata

° seminte de in si floarea soarelui

  1. Cum va spuneam mai sus, seara am cântarit 250 gr faina alba si 250 faina integrala, le-am cernut ; am masurat si apa
  2. Din cantitatile de mai sus am pus într-un bol 100 gr faina, am adaugat 100 ml apa ( la temperatura camerei ) , am amestecat si dupa 2 ore am adaugat 2 linguri ulei ( deja începuse sa faca bule ), se amesteca si se acopera bolul, lasam pâna dimineata ar trebui 10-12 ore
  3. Dimineata am pus în cuva masinii de pâine în ordinea fireasca ingredientele : apa calduta, sare, zahar, faina, maiaua,  drojdia si semintele când a bip-uit masinaria
  4. Am setat masina la framântare si dospireaaa
  5. Între timp vasul roman l-am pus în apa ( trebuie sa stea cel putin 30 min sa intre apa în pori înainte de folosire )
  6. Dupa ce masina si-a facut treaba, am scos aluatul pe blatul înfainat, l-am întins cu degetele sub forma de dreptunghi, am adus laturile mari la mijloc si am rulat
  7. Am facut asta de 3 ori pentru a intra cat mai mult aer între foi , i-am dat o forma alungita de franzela si l-am asezat în vasul tapetat cu hârtie de copt
    Conform retetei ar fi trebuit apa sub hârtie dar vasul meu este deja îmbibat cu apa 
  8. Am acoperit cu un prosop si am lasat 30 min la crescut si am dat drumul cuptorului sa se încinga
  9. Înainte de a pune vasul la cuptor am crestat pâinea dar se pare ca a fost în zadar2
  10. Am copt pentru 15 min la 200 gr cu ventilatie, am redus la 175 pentru 40 min iar ultimele 10 min am ridicat capacul vasului sa se rumeneasca frumos
  11. Voi coaceti dupa cum va cunoasteti cuptorul
  12. Dupa ce a fost gata, am scos painea si am acoperit-o cu un prosop, noua nu ne place coaja crocanta

Va provoc sa o încercati, 

pofta buna de sarbatori

 

Leave a Reply

