Croissante rapide

19

 

De când am vazut reteta de AICI am stiut ca am sa le încerc într-o zi si n-am facut rau pentru ca sunt usor de facut , nu trebuie împachetat, pus la rece aluatul.de cateva ori…Rezultatele peste asteptari!  Numai odata sa le încercati si veti ramane uimite. Se pot face in varianta sarata ( cum le-am facut eu de asta data ) sau dulce ( ca în reteta originala )

Aluatul23

  • 100 ml ulei
  • 250 ml lapte caldut
  • 1 albus de ou
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar ( pentru varianta dulce 4 linguri)
  • 520 – 550 gr faina ( depinde ce fel de faina aveti si cat este de uscata )
  • 10 gr drojdie uscata

Umplutura

  • branza de capra

× 200gr unt 82% la temperatura camerei

× galbenusul + putina apa/lapte

× seminte de chimen

  1. Se scoate untul din frigider, se lasa la temperatura camerei
  2. Din ingredientele de mai sus se face un aluat care nu se lasa la dospit, îl împartim în opt bile
  3. Fiecare bila o întindem cu sucitorul în forma rotunda cam de dimensiunea unei farfurii întinse mari, o ungem cu unt (cam o lingura cu varf
  4. Peste aceasta punem a 2-a foaie la fel unsa pâna terminam iar ultima nu o mai ungem20
  5. Aici mie mi s-a parut ca untul s-a înmuiat cam tare, aluatul de asemenea asa ca l-am pus pe o farfurie in frigider pentru 30 min
  6. Acum se întindeti tot teancul de foi usor dinspre mijloc spre margini pâna ajungeti la o foaie mare cu ∅ de 50 cm
  7. Cu o rola de taiat sau un cutit bine ascutit împartiti în 16 raze, umpleti cu ce doriti si rulati ca pe cornuri21
  8. Cornurile se aseaza în tava tapetata, la mine cu folie de silicon si se lasa la crescut 20-30 min
  9. Le ungem cu galbenusul dilut cu apa/lapte, presaram seminte si le dam la copt24
  10. Eu am copt la 180 gr cu ventilatie, voi procedati dupa cum va cunoasteti cuptorul

pofta buna de sarbatori

 

 

Leave a Reply

