Lemon crud din portocale

28O crema fina de portocale din care nu te poti opri sa tot gusti daca nu o folosesti imediat sa umpli  tarte, torturi, prajituri , ca si glazura  sau inmultita cu frisca sau unt spumat , fiecare dupa imaginatie. Se poate face din orice fruct zemos nu numai din citrice,  pastrata la frigider tine si 7-10 zile ( daca tine !)

Ingrediente

  • 300 ml suc de portocale ( am avut 1,5Kg portocale, a iesit mai mult dar nu se strica*;) face cu ochiul *:) fericit )
  • 6 oua
  • 250 gr zahar
  • coaja rasa de la 2 portocale
  • 180 gr unt 80%
  1.  Am avut porocale bio de la LIDL si totusi le-am frecat cu peria si lichid de vase, dupa limpezire le-am sters cu prosoape de bucatarie , la doua am ras coaja iar la celelalte am curatat doar partea galbena folosind cutitul economic(cel de curatat cartofii) cojile le-am pun pe o hartie de copt apoi pe calorifer sa se usuce va fi buna la ceai dar si rasnita la prajituri
  2. Dupa ce am facut sucul din portocale am pregatit si celelalte ingrediente30
  3. Luam o cratita si un alt vas care sa se potriveasca foarte bine încât sa nu iasa aburul, în cratita vom pune apa si o dam pe foc sa se încalzeasca
  4. Iar în vasul care o sa fie deasupra punem oualele, zaharul , amestecam putin cu telul, adaugam sucul, coaja rasa de portocala si jumatate din cantitatea de unt
  5. Punem vasul deasupra, nu trebuie sa atinga apa , ne înarmam cu rabdare si amestecam ( s-a nimerit sa fie Sanatatea in bucate  am îmbinat utilul cu placutul )29
  6. La început este o compozitie lichida, va face spuma dar pe masura ce se va încalzi începe sa se îngroase
    Focul trebuie sa fie potrivit, compozitia nu trebuie sa fiarba doar apa din cratita altfel s-ar face omleta !
  7. Aproximativ dupa o jumatate de ora s-a îngrosat ca o budinca mai subtire, crema a prins luciu, raman dâre de la tel si daca dam cu degetul pe dosul unei linguri ramâne dâra care nu se uneste
  8. Oprim focul, luam vasul de pe cratita si dupa 10 min încorporam restul de unt, amestecam bine cu telul31
  9. Turnam crema în borcan si la fel ca la budinca pâna se raceste se aseaza o folie alimentara sa nu prinda pojghita

spor la treaba

Leave a Reply

