Mucenici însiropati umpluti cu nuca

E drept o bomba de calorii dar gustând cumpatat si odata-n an nu se pune ( sau asa vrem sa credem *;) face cu ochiul *:)) hohote de râs) !

Aluat

  • 125 ml lapte caldut
  • 25 gr unt topit si racit
  • 1 ou
  • 30 gr zahar
  • un praf de sare
  • razatura de lamâie si portocala
  • esenta de vanilie
  • 300 gr faina de cozonac cernuta
  • 10 gr drojdie uscata

Umplutura

  • 150 gr nuca prajita si râsnita
  • 25 gr zahar pudra
  • 2 linguri cacao
  • 40 ml lapte fierbinte

Sirop

  • 150 ml apa
  • 75 gr zahar
  • razatura de lamâie si portocala

Decor

  • miere
  • nuca prajita si macinata
  1. Aluaturile eu le fac la masina de paine care-mi framanta si dospeste
  2. Am avut timp sa prajesc nuca, sa o râsnesc si sa pregatesc umplutura
  3. Când aluatul a fost gata l-am împartit în patru, se ia fiecare gramajoara se face sul, se întinde cu sucitorul aprox 40cm si latimea ~10 cm, se pune umplutura la margine, se ruleaza cat mai strâns, mai întindem ruloul pâla la 50 cm, unim si formam optul
  4. Dupa ce i-am terminat acoperim cu un servet de bucatarie sau folie alimentara si-i lasam sa se odihneasca si sa mai dospeasca 15-20 min
  5. Dam la cuptorul preâncins la 180 gr, ai mei in 25 min au fost gata
  6. Lasam sa se raceasca pe un gratar si facem siropul, când s-au racit scufundam mucenicii, asezam din nou pe gratar, ungem cu miere si presaram nuca

Leave a Reply

