Albã ca zãpada

Fiecare am avut o bunica, o mama care ne incanta cu aceasta prajitura, deseori nu ajungea sa o mancam a 2-a zi asa cum ar trebui…Imi amintesc ca ieseau niste prajituri exceptionale fara tehnonolia de acum si cu cateva ingrediente nesofisticate . Am vazut si combinatie la crema cu fulgi din nuca de cocos dar sa fim seriosi asta nu se mai poate numi originala, poate personalizata !
Dar sa ne intoarcem la prajitura si sa va spun ce cum am facut-o
Aluat pentru 4 foi
  • 3 oua
  • 200 gr zahar
  • 70 ml ulei
  • 50 ml lapte
  • un praf de sare
  • 0 lingurita rasa amoniac sau bicarbonat stinse NU praf de copt
  • esenta de vanilie
  • ~ 550 gr faina
Crema
  • 1 L lapte
  • 2 linguri gris
  • 3 linguri amidon
  • 200 gr zahar
  • coaja si sucul de la 1-2 lamai ( dupa gust )
  • esenta de vanilie
  • 250 gr unt moale
Decor
  • zahar pudra
  1. Mai intai ne vom pregati budinca sa aiba timp sa se raceasca la temperatura camerei, scoatem si untul din frigider
  2. Din lapte punem deoparte o jumatate de pahar, restul il punem la fiert impreuna cu zaharul si coaja rasa de lamaie, cand da in fiert adaugam grisul in ploaie apoi amidonul dizolvat in laptele rece care l-am pus deopate
  3. Amestecam tot timpul, peste cateva minute se va ingrosa ca o budinca
  4. Oprim focul, acoperim chiar pe suprafata budincii punem folie transparenta sa nu prinda pojghita si lasam la temperatura camerei sa se raceasca in voie
  5. Ne ocupam de aluat amestecand intr-un bol oualele, zaharul, laptele, uleiul, esenta si amoniacul stins cu un tel cateva minute doar sa se dizolve zaharul cat de cat apoi incorporam faina
  6. Trebuie sa iasa un aluat putin lipicios si tare
  7. Infoliem aluatul si-l lasam sa lucreze glutenul si sa devina maleabil 30 min
  8. In acest timp pregatim hartiile de copt si tava in care o sa montam prajitura
  9. Pe fiecare hartie de copt am facut cu markerul un dreptunghi de 38 X 25 cat are tava in care o sa o montez, aluatul am sa-l intind pe verso hartiei de copt
  10. Pentru ca toate foile sa fie egale am cantarit aluatul, avea 1 Kg, l-am impartit in care 250 gr pentru fiecare foaie
  11. Acum vine distractia, trebuie sa intindem cat este dreptunghiul foaia, nu este foarte greu si cand o faci cu dragoste merge treaba foarte bine
  12. Fiecare foaie nu uitati sa o intepati cu furculita
  13. E bine sa faceti toate foile pentru ca se fac foarte repede, eu am copt cate doua odata la 200 gr cu ventilatie, a durat la fiecare transa 6-7 minute dar trebuie sa stati cu ochii pe cuptor !
  14. Acum finalizam crema, incorporamd untul bucatica cu bucatica, alternand cu sucul de lamaie si esenta aici am folosit mixerul
  15. Crema se imparte in trei ,  in tava tapetata cu folie alimentara se aseaza foaie, crema…terminand cu foaia cea mai frumoasa
  16. O punem la rece pana a 2-a zi punand ceva drept ( o tava, un fund de lemn…) si o greutate deasupra
  17. A 2-a zi se fasoneaza, se pudreaza si o taiati in dreptunghiuri, triunghiuri sau orice alta forma geometrica doriti

Spor la treaba si…

 

Leave a Reply

