Cozonac pufos fara framântare

Mai putina munca, succes garantat, cine a inventat reteta asta sa desteapta/destept a fost !

Aluatul
  • 1 Kg faina de cozonac
  • 600 ml lapte
  • 200 gr zahar
  • 200 gr unt 82%
  • 14 gr ( 2 pliculete ) drojdie uscata
  • 6 galbenusuri
  • esenta de vanilie, razatura de lamaie si portocala
  • un varf cutit de turmeric
  • un praf de sare
Umplutura
  • 800 gr miez de nuca
  • 150 gr zahar pudra
  • 3 linguri cacao
  • 6 albusuri
  • esente de vanilie, rom, ciocolata
  • coji de portocala si lamaie verde confiate ( LIDL )
Pentru uns
  • 1 galbenus + putin lapte
  1. Laptele cu zaharul, untul rece si razatura le-am pus la foc cat sa se topeasca zaharul si untul, se da deoparte
  2.  Galbenusurile se amesteca cu turmericul si sarea, se adauga cate putin din compozitia cu lapte ( care s-a racorit bine ! ) , se amesteca cele doua compozitii
  3. Peste faina cernuta se inglobeaza compozitia de mai sus plus drojdia amestecand cu o lingura de lemn
  4. Bolul cu aluatul obtinut se infoliaza, se lasa la cald sa creasca apoi il punem la frigider minim 12 ore, maxim 24
    Infoliati-l bine altfel va veti trezi cu aluat prin frigider !
  5. Avem timp sa pregatim umplutura
  6. Miezul de nuca l-am copt apoi ales bine, rasnit dar am oprit cam un pumn sa le pun intregi pentru ca sunt aspectuase cand tai felia de cozonac
  7. Albusurile se mixeaza, cand stau bat se adauga zaharul pudra, se mai mixeaza pana devine o bezea translucida, am oprit mixerul si am adaugat treptat in ea miezul de nuca, cacaoa si esentele
  8. Umplutura este un pic moale toacmai de aceea am facut-o dupa ce am terminat aluatul ca pana a 2-a zi numai bine miezul de nuca are timp sa se umfle
  9.  A 2-a zi dupa 20 de ore cat a stat aluatul la frigider, l-am scos sa se obisnuiasca cu temperatura camerei
  10.  Intre timp am tapetat tavile de cozonac cu hartie de copt, aluatul l-am inpartit in doua ca si umplutura
  11. De data asta am  facut doi cozonaci diferiti ca aspect
  12. Dintr-o jumatate am luat o jumatate si am amestecat cu o lingura de cacao si putina smantana cat sa aiba aceasi textura ca si cel alb
  13. Cele doua bucati maro ( cu cacao) le-am intins cu sucitorul, le-am umplut si apoi rulate
  14. Jumatatea care mi-a ramas alba am intins-o cu sucitorul, sulurile maro se pun la capete iar restul de umplutura intre suluri
  15. Rulam dintr-o parte si cealalta cat mai strans pana ajungem la jumatate
  16. Ne ocupam de cel de-al doilea cozonac , jumatate din  aluat se intinde, imprastiem umplutura, rulam cat mai strans, procedam la fel si cu restul de aluat
  17. Cu un cutit ascutit taiem ruladele pe mijloc lasand un pic la capete si nu ajungem cu lama cutitului pana la baza
  18. Incrucisam ruladele, le impletim
  19. Asezam cozonacii in tavi, acoperim si-i lasam la temperatura camerei sau daca aveti functie la cuptor la 40 gr pana cresc 30-40 min
  20. Preancalzim cuptorul la 175 gr ( sau dupa cum va cunoasteti cuptorul ) , ungem cozonacii cu galbenusul, presarati mac, zahar sau ce doriti
  21. Dupa 15-20 min e bine sa-i acoperiti cu hartie de copt udata si bine stoarsa sa nu aveti neplacerea de a se arde deasupra

Spor la treaba si un Paste Fericit !

 

Leave a Reply

