Tort la rece cu mascarpone

Un desert usor de facut pentru o masa în familie sau când aveti oaspeti, inconvenientul este ca trebuie sa stea la frigider cel putin 6 ore. Atentie mascarponele si frisca lichida nu se mixeaza excesiv !

Ingrediente

  • 250 ml frisca
  • 250 gr mascarpone
  • ~ cafea rece preparata
  • 300 gr piscoturi
  • 75 gr zahar pudra
  • 100 gr ciocolata
  • 1 lingurita cacao
  • un praf de sare
  • esente de vanilie, ciocolata si rom

Decor

  • 200 ml frisca lichida
  • 50 gr zahar pudra
  • 1 lingurita cacao
  • 1 pachet întaritor pentru frisca
  1. Ciocolata se topeste la baine-marie sau la aparat
  2. Mascarponele + praful de sare + zaharul pudra se mixeaza putin apoi se adauga ciocolata topita si racita la temperatura camerei
  3. Mixam frisca lichida separat
  4. În crema cu mascarpone se încorporeaza frisca treptat amestecând usor de sus în jos
  5. Punem crema obtinuta la rece si pregatim forma în care vom monta
  6. Eu am ales un inel detasabil dar puteti sa puneti si în alta forma chiar si o cratita dar sa o tapetati cu folie alimentara sa o puteti scoate usor la final
  7. Sa revenim, inelul l-am asezat pe un platou, de jur împrejur am asezat piscoturi înmuiate o secunda în cafea (cafeaua n-am îmbogatit-o nici cu zahar sau arome, are crema destule, voi faceci cum credeti ) si pe fundul platoului
  8. Am adaugat o parte din crema, piscoturi peste care am presarat cacao, crema, piscoturi si am terminat cu piscoturi
  9. Am dat la rece pâna a 2-a zi si dupa ce am scos inelul am mixat frisca lichida, când  a luat volum am adaugat zaharul pudra, cacaoa iar întaritorul la sfârsit
  10. Decorati dupa dorinta si inspiratie, serviti cu placere !

Leave a Reply

