Prajitura cu nuca si mascarpone

La blat am ales forma rotunda dar se poate face si dreptunghiular în tava de aragaz apoi „croite” dupa preferinta si daca va iese prea gros taiat pe orizontala

Blaturile cu Ø 20 cm

  • 4 oua
  • un praf de sare
  • 125 gr zahar
  • 75 gr faina
  • 75 gr miez de nuca râsnita
  • esente de vanilie si rom

Crema

  • 200 gr ciocolata
  • 250 gr mascarpone
  • 200 ml frisca lichida
  • 4 linguri zahar pudra
  1. Pentru blaturi mixam albusurile cu un praf de sare, când devin spuma adaugam zaharul treptat, mixam pâna spuma devine translucida, oprim mixerul si încorporam faina, miezul de nuca ( nucile daca doriti puteti sa le prajiti ) si esentele
  2. Compozitia am pus-o în posh, pe foaia de silicon am desenate cercuri de diferite dimensiuni, am urmat un cerc concentric de 20 cm
    Se poate desena pe hârtia de copt si punem compozitia pe dosul ei
  3. Am copt concomitent câte doua blaturi la 180 gr , atentie se fac foarte repede se vede ca ultimul am cam uitat de el *;) face cu ochiul *:) fericit
  4. Blatul trebuie imediat desprins, dupa copt este moale dar cum se raceste se întareste si devine casant
  5. Dupa ce am terminat cu blaturile topim ciocolata la aparat sau baine – marie
  6. Se mixeaza frisca si separat mascarponele cu zaharul pudra 
  7. În bolul cu mascarpone înglobam frisca treptat mixand în continuare si la sfârsit ciocolata topita care între timp s-a racit
  8. Eu am montat într-un inel , se pune cate un blat, crema…si deasupra restul de crema sau o glazura daca vreti alceva
  9. Se da la frigider de preferinta cel putin 6 ore , la mine a rezistat doar 2 ore dar deja se întarise

 

Leave a Reply

